Retourneren

Wij willen graag dat u tevreden bent over onze producten. Als, om welke reden dan ook, het product niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u deze binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retourneren. U dient het product in een originele, onbeschadigde verpakking en in een juiste verzenddoos te retourneren. Voor hygiëne producten gelden uitzonderingen. Lees hier meer over onder het kopje Hygiëne producten op deze pagina. Het recht op restitutie vervalt na 14 werkdagen, waarna de garantieperiode in werking treedt.

Geretourneerde producten worden alleen in behandeling genomen met een geldig aankoopbewijs en wanneer de bestelling ongeschonden, in originele verpakking en in juiste verzenddoos worden geretourneerd. Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht het geretourneerde product te weigeren of de schade in rekening te brengen.

Optie 1: Retour verzenden
U kunt het product terugsturen naar ons retouradres.

Medipoint Webshop
Volume 28-30
1446 WJ Purmerend

De verantwoordelijkheid en de kosten van het retour zenden komen voor uw rekening, tenzij anders overeengekomen (in geval van gebreken bijvoorbeeld). Wanneer u de bestelling ongefrankeerd retourneert, zijn wij genoodzaakt extra kosten à € 12,50 in rekening te brengen.

Indien u de volgende informatie toevoegt, kunnen wij sneller aan de slag:

  • Kopie van uw aankoopbon of bevestiging
  • Uw IBAN nummer
  • Optioneel reden van retour

Indien u een defect heeft geconstateerd, kunt u het product retourneren naar ons gratis antwoordnummer. Neem hiervoor eerst contact met ons op via 088-1020100 of info@medipoint.nl.

Optie 2: Retour inleveren in een winkel
Het is ook mogelijk om de gekochte artikelen met overlegging van de aankoopbon te ruilen of te retourneren in een Medipoint winkel. Vind hier de dichtstbijzijnde Medipoint vestiging. Let op: uitleenpunten zijn geen inleverpunten. Afhankelijk van de hoogte van het bedrag, geeft de winkelmedewerker het bedrag contant terug of wordt een terugstortverzoek gemaakt en doorgestuurd naar de financiële administratie. In het laatste geval vraagt de winkelmedewerker naar uw IBAN gegevens.

Optie 3: Retour laten ophalen
Als u niet in de gelegenheid bent of fysiek niet in staat bent uw bestelling retour te zenden, kunt u het pakket laten ophalen door transporteur DHL. Hiervoor brengen we 12,50 euro in rekening. Neem contact met ons op voor meer informatie en het maken van een afspraak via 088-10 20 100 of info@medipoint.nl.

Hygiëne producten
Om hygiënische redenen mogen een aantal producten niet worden geretourneerd mits de producten in een origineel, ongeschonden verpakking zitten waarbij de zegel niet verbroken is. Dit geldt voor:

  • Borstkolven, borstschilden, onderdelen van borstkolven, flesjes en aanverwante artikelen
  • Ondergoed, buikbanden en aanverwante artikelen
  • Beddengoed, onderleggers en aanverwante artikelen
  • Matrassen, matrashoezen, hoofdkussens en aanverwante artikelen
  • Urinalen, urinaalborstels, urineschuitjes, ondersteken en aanverwante artikelen
  • Aan- en uittrekhulpmiddelen
  • Alle producten die in de badkamer of op het toilet gebruikt worden, zoals toiletverhogers, toiletstoelen, douchestoelen en douchekrukken
  • Verbandschoenen en bandages
  • Gipshoezen
  • Thermometers en aanverwante artikelen

Indien u een defect heeft geconstateerd, kunt u uiteraard wel het product retourneren naar ons gratis antwoordnummer. Neem hiervoor eerst contact met ons op via 088-1020100 of info@medipoint.nl

Terugbetaling
Afhankelijk van de levering van de transporteur verwerken wij uw retourzending binnen een week. Zodra we uw retour behandeld hebben, mailen we u een creditfactuur en geven we de financiële administratie opdracht de terugbetaling in gang te zetten. Bij een geaccepteerde retourzending, betaalt Medipoint in een termijn van maximaal 14 werkdagen het bedrag terug.

Contact
Heeft u vragen? U kunt ons bereiken door te bellen naar 088-10 20 100 (lokaal tarief) of te mailen naar info@medipoint.nl.