Hoe kan ik mijn product retour sturen?

Wanneer het product niet voldoet aan uw verwachtingen, om welke reden dan ook, kunt u deze binnen 14 dagen retour zenden. Het product dient in een originele, onbeschadigde verpakking en in een juiste verzenddoos te worden geretourneerd.
Voor hygiëne producten gelden uitzonderingen.
Het recht op restitutie vervalt na 14 werkdagen, waarna de garantieperiode in werking treedt.

Geretourneerde producten worden alleen in behandeling genomen met een geldig aankoopbewijs en wanneer de bestelling ongeschonden, in originele verpakking en in juiste verzenddoos worden geretourneerd. Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht het geretourneerde product te weigeren of de schade in rekening te brengen.

U kunt uw bestelling op 3 manieren retourneren:

Optie 1: Retour verzenden

U kunt het product terugsturen naar ons retouradres.
Medipoint Webshop
Volume 28-30
1446 WJ Purmerend

De verantwoordelijkheid en de kosten van het retour zenden komen voor uw rekening, tenzij anders overeengekomen (in geval van gebreken bijvoorbeeld). Wanneer u de bestelling ongefrankeerd retourneert, zijn wij genoodzaakt extra kosten à € 12,50 in rekening te brengen.

Indien u de volgende informatie toevoegt, kunnen wij sneller aan de slag:

  • Kopie van uw aankoopbon of bevestiging
  • Uw IBAN nummer
  • Optioneel reden van retour

Indien u een defect heeft geconstateerd, kunt u het product retourneren naar ons gratis antwoordnummer. Neem hiervoor eerst contact met ons op via 088-1020100 of info@medipoint.nl

Optie 2: retour inleveren bij de winkel

Het is ook mogelijk om de gekochte artikelen met overlegging van de aankoopbon te ruilen of te retourneren in een Medipoint winkel. Vind hier de dichtstbijzijnde Medipoint vestiging. Let op: uitleenpunten zijn geen inleverpunten.

Afhankelijk van de hoogte van het bedrag, geeft de winkelmedewerker het bedrag contant terug of wordt een terugstortverzoek gemaakt en doorgestuurd naar de financiële administratie. In het laatste geval vraagt de winkelmedewerker naar uw IBAN gegevens.

Optie 3: Retour laten ophalen

Als u niet in de gelegenheid bent of fysiek niet in staat bent uw bestelling retour te zenden, kunt u het pakket laten ophalen door transporteur DHL. Hiervoor brengen we 12,50 euro in rekening.
Neem contact met ons op voor meer informatie en het maken van een afspraak via 088-10 20 100 of info@medipoint.nl.

Terugbetaling

Afhankelijk van de levering van de transporteur verwerken wij uw retourzending binnen een week. Zodra we uw retour behandeld hebben, mailen we u een creditfactuur en geven we de financiële administratie opdracht de terugbetaling in gang te zetten. Bij een geaccepteerde retourzending, betaalt Medipoint in een termijn van maximaal 14 werkdagen het bedrag terug.

Klik hier om terug te gaan naar de veelgestelde vragen.