basket check twitter facebook youtube linkedin voordeel-advies voordeel-assortiment voordeel-vrijheid search caret-down caret-down no-image
  • Veilig online betalen
  • Boven €50,- gratis thuisbezorgd
  • 60 echte winkels door heel nederland

Goede voornemens: realistische doelen stellen

Van plan om het nieuwe jaar te starten met goede voornemens? Om goede voornemens vol te houden, is het belangrijk om realistische doelen te stellen. Maak ze daarom concreet en stel uzelf de volgende vragen: wie, wanneer, wat. Let daarbij op, dat u meetbare doelen maakt door gebruik te maken van aantallen, datums etc.

Om u een handje te helpen, hebben we voor u de 5 populairste voornemens op een rij gezet en omgezet naar realistische doelen:

1. Afvallen

Op nummer 1 komt elk jaar weer de populaire wens terug om af te vallen. Vaak een probleem bij het formuleren van dit goede voornemen, is dat de lat te hoog wordt gelegd. Houd het daarom realistisch. Afvallen start al met een bewustwording van uw eetpatroon. Neemt u bijvoorbeeld vaak ongezonde tussendoortjes? Stop ermee of vervang ze voor gezonde caloriearme tussendoortjes. Die kunnen ook erg lekker zijn.

‘’Vanaf [nu / morgen] ga ik starten met meer bewegen, gezonder en bewuster eten om over een half jaar minimaal [aantal] kg en eind volgend jaar [datum] minimaal [aantal] kg te zijn afgevallen.’’

2. Stoppen met roken

Bent u van plan te stoppen met roken? Als u al een tijd rookt is dit waarschijnlijk een grote uitdaging. Probeer daarom het doel aantrekkelijker te maken voor een hoger doel. Als het doel u uitdaagt tot iets groters, maakt het doel meer de moeite waard. Een hoger doel zou kunnen zijn: gezonder leven of een gezondere leefomgeving voor uw naasten.

‘’Ik wil gezonder leven door vanaf [nu / morgen] het aantal sigaretten / shag per week te verminderen om uiterlijk over [aantal maanden] te zijn gestopt met roken.”

3. Meer tijd met familie en vrienden doorbrengen

Uit onderzoek blijkt dat u met een goed netwerk aan vrienden gezond oud kunt worden. Des te meer reden om aan dit mooie voornemen te werken. Stel dit niet te lang uit, maar maak het concreet.

‘’Ik houd elke week mijn agenda vrij om op [vaste dagen] met vrienden of familie af te spreken.’’

4. Iets nieuws leren

Al een tijdje van plan iets nieuws te leren? Tegenwoordig staan er zoveel cursussen en sporten online om tot ideeën te komen. Kunt u wel wat motivatie gebruiken? Vraag een kennis om samen dit goede voornemen op te pakken.

‘’Ik ga [nu / morgen] nadenken over nieuwe activiteiten en start hier [eerst mogelijke moment] mee.”

5. Meer bewegen

Komt u niet aan een half uur bewegen per dag? Er zijn simpele aanpassingen in uw gewoonten om toch aan extra beweging te komen. Gaat u vaak met de auto? Parkeer de auto verderop en loop een stukje extra. Met de bus? Stap een halte eerder uit.

‘’Vanaf nu beweeg ik minimaal een half uur per dag door [activiteiten].”

Succes met uw goede voornemens!

Meer tips en profiteren van korting op fit & gezond producten?

Ga voor korting op fit en gezond producten en meer naar de fit & gezond pagina:

Alles over fit & gezond

Om uw bezoek op Medipoint.nl makkelijker en persoonlijker te maken, maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies verzamelen we persoonsgegevens, die wij en derde partijen gebruiken om uw internetgedrag te volgen. Zo kunnen wij content en advertenties aanpassen aan uw interesses. Door verder gebruik te maken van onze website gaat u hiermee akkoord. Meer weten? U leest het op onze cookiepagina SLUITEN