basket check twitter facebook youtube linkedin voordeel-advies voordeel-assortiment voordeel-vrijheid search caret-down caret-down no-image
  • Veilig online betalen
  • Boven €25,- gratis thuisbezorgd
  • 60 echte winkels door heel nederland


Er wordt veel gezegd en geschreven over het coronavirus, daarom hierbij een zo bondig mogelijke update van de gerelateerde maatregelen.

Medipoint heeft vestigingen verspreid over Nederland en volgt de RIVM-richtlijnen op. Wij hebben zowel intern als extern maatregelen genomen. Zo beschermen we onze klanten, relaties en medewerkers, en waarborgen we de continuïteit van onze werkzaamheden zo goed mogelijk.

Recente ontwikkelingen

Een toegewijd team houdt de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zorgt voor:
Frequente informatieverstrekking aan medewerkers over de actuele RIVM-richtlijnen.
– Opvolging van het hygiëne- en infectieprotocol door onze medewerkers.
– Persoonlijke beschermingsmiddelen voor onze buitendienst medewerkers.
– Een speciaal e-mailadres waarop medewerkers terecht kunnen met vragen.
– Thuiswerk-faciliteiten voor zo veel mogelijk functies.
– Alternatieve plannen voor werkwijze bij benodigde aanvullende maatregelen.

Klantcontact

– Onze dienstverlening gaat nu gewoon door, zoals passingen, leveringen, reparaties en retouren van hulpmiddelen.
Onze mensen werken conform de ‘social distancing’ richtlijnen.
– Al onze buitendienst medewerkers desinfecteren hun handen na elke reparatie of bezorging.
– Waar nodig en mogelijk stellen we hulpmiddelen in onze werkplaats, om persoonlijk contact te beperken.
– Voor bijzondere situaties, bijvoorbeeld bij heel kwetsbare klanten, waarbij een reparatie of aanpassing niet uitgesteld kan worden, beschikt onze buitendienst over een speciale corona-uitrusting. Deze bestaat uit een gezichtsmasker, handschoenen, een beschermende schort en desinfecterende handgel.
– Onze medewerkers tekenen de afleverbewijzen zelf op de PDA, met een mondelinge bevestiging van de klant.
– Wij verwerken hulpmiddelen volgens protocol: efficiënt, uniform, hygiënisch verantwoord ingenomen, gereinigd en gedesinfecteerd conform ISO 13485.
– Wij vragen klanten met koorts, griep of verkoudheid om onze winkels niet te bezoeken. Ook vragen we klanten om besmettingen te melden.

Hulpmiddelen voor coronapatiënten

Indien wij moeten leveren of ophalen bij een klant die het coronavirus heeft (of ervan verdacht wordt het te hebben), verzoeken wij u dit te melden aan onze klantenservice.

Wanneer een klant nog ontslagen dient te worden vanuit het ziekenhuis, dienen de hulpmiddelen geleverd te worden vóór de klant getransfereerd wordt naar huis. De hulpmiddelen kunnen daarvoor telefonisch via onze klantenservice aangevraagd worden. Indien het kleine hulpmiddelen betreft, kunnen ze opgehaald worden in een van onze winkels.

In geval van een levering of ophaalverzoek van grotere hulpmiddelen (bed, tillift, etc.), hebben wij deze informatie nodig:
– Is er voldoende ruimte om de benodigde handelingen uit te voeren? Bijvoorbeeld in geval van een bed: er is minstens 150 x 250 cm nodig om het bed te (de)monteren.
– De klant dient zich 30 minuten tot een uur van te voren naar een andere ruimte te begeven. De afleveraar neemt van tevoren contact op over het (precieze) tijdstip van arriveren.
– Huisgenoten wordt verzocht om de betreffende ruimte te verlaten.
– Huisgenoten wordt verzocht om de deur op een kier te zetten, zodat de afleveraar zonder contact met huisgenoten het huis kan betreden.
– De afleveraar zal zijn komst kenbaar maken door driemaal kort achter elkaar aan te bellen bij de voordeur.
– Verzoek huisgenoten een zakje of pedaalemmer in de gang klaar te leggen waarin de afleveraar zijn PBM kan deponeren (handschoenen, schort, mondkapje). Deze gebruikte spullen blijven achter bij de klant.

In geval van een levering of ophaalverzoek van kleinere hulpmiddelen:
Verzoek de klant om de hulpmiddelen bij de voordeur neer te zetten, of geef aan dat de afleveraar de hulpmiddelen bij de voordeur zal achterlaten.

Tijdelijke sluiting locaties

Wij houden onze winkels momenteel open, wij vallen namelijk onder de vitale sector. Een aantal uitleenpunten in een zorginstelling is tijdelijk gesloten. We zijn onze klanten graag van dienst in onze andere locaties. Bekijk hier de dichtstbijzijnde winkels, uitleenpunten en actuele openingstijden.

Beschikbaarheid voorraden

Met onze fabrikanten en importeurs hebben wij acties ondernomen m.b.t. de levering van onderdelen en hulpmiddelen. We beschikken op dit moment over voldoende mogelijkheden om de dienstverlening uit te kunnen voeren voor de uitstaande hulpmiddelen. Wij kunnen de vraag (vooralsnog) goed aan.

Aanvragen leenhulpmiddelen online

Er komen op het moment meer telefoontjes binnen bij onze klantenservice dan anders. Om onze klanten zo goed en snel mogelijk te helpen, vragen wij u:
– Waar mogelijk aanvragen voor leenhulpmiddelen via onze website te regelen.
– Te retourneren via retour@medipoint.nl (vermeld daarbij uw order- en klantgegevens a.u.b.).

Hulpmiddel niet meer nodig?

Indien een klant een hulpmiddel wil inleveren, kan dit in één van onze locaties. Of maak een ophaalafspraak in via Medipoint retourneren. Plaats indien mogelijk het hulpmiddel buiten de deur, zodat onze medewerker het mee kan nemen.

Tot slot

Wij doen er alles aan om voor alle betrokkenen een goede dienstverlening te blijven bieden. Als u vragen of opmerkingen heeft, neem dan contact op met uw contactpersoon bij Medipoint.