basket check twitter facebook youtube linkedin voordeel-advies voordeel-assortiment voordeel-vrijheid search caret-down caret-down no-image
  • Veilig online betalen
  • Boven €25,- gratis thuisbezorgd
  • 60 echte winkels door heel nederland

Mentaal en fysiek gezond blijven tijdens drukte

Door COVID-19 is het een hectische tijd voor iedereen in de zorg. Zowel mentaal als fysiek kan dit zwaar zijn. Om cliënten goed te ondersteunen, is het belangrijk om goed voor uzelf te zorgen. Lees onderstaande tips om thuis en op werk toe te passen in deze hectische tijd.

Back Shape Little Icon Little Icon
Back Shape Little Icon Little Icon

Mentaal en fysiek gezond blijven tijdens drukte

Door COVID-19 is het een hectische tijd voor iedereen in de zorg. Zowel mentaal als fysiek kan dit zwaar zijn. Om cliënten goed te ondersteunen, is het belangrijk om goed voor uzelf te zorgen. Lees onderstaande tips om thuis en op werk toe te passen in deze hectische tijd.

1. Pas op met multitasken

Multitasken slurpt energie, vermindert productiviteit en maakt u vatbaar voor fouten. De oplossing? Monotasken! Monotasken is het focussen op 1 taak. Dit zorgt ervoor dat u efficiënter en effectiever werkt, minder gestresst bent en ook minder fouten maakt. Het is wel even wennen en oefenen, maar u zal zien dat het zijn vruchten afwerpt. In 2019 tijdens onze themadag hebben we een spreker uitgenodigd om hier uitgebreid over te spreken.

2. Train uw mindset

Het is mogelijk om uw mindset te trainen voor een betere focus, rust, energie én minder stress. Wouter de Jong geeft in zijn boek Mindgym tips hoe u uw brein traint voor meer succes, een betere gezondheid en geluk in het leven. Een echte aanrader als u hieraan wilt werken. In 2019 tijdens onze themadag hebben we een spreker uitgenodigd om hier uitgebreid over te spreken.

Voordeel Plaatje

3. Neem een goede houding aan

Wanneer u druk in de weer bent met cliënten, kan het zijn dat u onbewust uw rug verkeerd belast. De eerste stap is om bewust een goede houding aan te nemen. Daarnaast is het belangrijk om de rugspieren te trainen. Dit kan eenvoudig door thuis of op werk op een opblaasbare fitnessbal te zitten, in plaats van op een stoel. Doordat het lichaam steeds weer de juiste balans moet zoeken, verbeteren uw spieren en houding!

Voordeel Plaatje

4. Vind ontspanning

Bij spanning of stress gaan de spieren in uw nek, schouders en rug vaak vastzitten. Vind thuis een momentje van rust en ontspanning met een massagekussen. Dit masseert uw vastzittende spieren, zodat de spanning afneemt.

5. Zorg voor voldoende beweging

Bewegen is goed voor lichaam en geest. Voldoende beweging vermindert stressklachten. In drukke tijden is het soms lastig om een momentje te vinden om te sporten. Met een fitnessmat kunt u thuis op uw gemak oefeningen doen, wanneer het u uitkomt.