basket check twitter facebook youtube linkedin voordeel-advies voordeel-assortiment voordeel-vrijheid search caret-down caret-down no-image
  • Veilig online betalen
  • Boven €25,- gratis thuisbezorgd
  • 60 echte winkels door heel nederland

Schriftelijke reactie Medipoint op uitzending Kassa 12 oktober 2019

Zaterdag 12 oktober 2019 besteedde Kassa in haar uitzending aandacht aan de bureaucratie in de
hulpmiddelenzorg. Om inzicht te krijgen in de hulpmiddelenzorg, heeft Kassa gebruikers van hulpmiddelen
verzocht om een enquête in te vullen. Van de klachten die Kassa hieruit heeft uitgelicht, heeft één klacht
betrekking op een levering door Medipoint.

In de specifieke casus is door een communicatiefout bij de tillift die aangevraagd werd, niet direct een set van 2
tilbanden geleverd. De fout is hersteld. Het kostte ook veel moeite om een rolstoel met kantelfunctie via de
uitleenservice te bestellen voor na de operatie. Wij begrijpen dat het voor de ouders en voor Puk erg vervelend
is dat zaken niet in één keer goed afgehandeld worden. Met de diversiteit aan regelgeving is de toegang tot de
hulpmiddelenzorg niet eenvoudig. Dat geldt voor de wijze waarop je een bestelling moet doen, maar ook voor
welke vergoeding van toepassing is. De ouders van Puk moeten bij meerdere loketten aankloppen voor
hulpmiddelen en hebben daarnaast ook te maken met verschillende hulpmiddelenleveranciers. Dan is het vaak
een hele puzzel voordat de juiste hulpmiddelen beschikbaar zijn, en het kost doorgaans ook nog eens heel erg
veel tijd. In dit soort complexe situaties waarbij de klant langdurig vanuit meerdere financieringen een beroep
doet op hulpmiddelen, stelt Medipoint een vast contactpersoon aan voor de klant, maar omdat het hier een
aanvraag voor tijdelijke standaard uitleenproducten voor na een operatie betrof hebben we deze complexiteit
niet direct herkend.

Bij Medipoint staat klantgerichtheid op de eerste plaats. Daarom is iedere klantenklacht er ook één te veel. Het is
in deze specifieke situatie niet direct goed gelopen. Wij zijn de moeder van Puk dankbaar voor haar kritische blik
en zien de voorbeelden die zij aandraagt, als een belangrijk signaal en een kans voor verdere verbetering. Voor
Puk werd een hulpmiddel voor kortdurend gebruik, voor na de operatie aangevraagd. Dit zijn doorgaans
standaard hulpmiddelen die ingezet worden voor ondersteuning van kortdurende zorg, bijvoorbeeld de zorg na
ontslag uit het ziekenhuis. Puk maakt al gebruik van hulpmiddelen, na haar operatie heeft ze even wat extra
ondersteuning nodig. Deze situatie vergt extra aandacht, ook vanuit ons als hulpmiddelenleverancier. Voor
complexe situaties stelt Medipoint een vaste contactpersoon aan en dat hebben we inmiddels ook voor de
ouders van Puk gedaan.
Wij doen er alles aan om optimale klanttevredenheid te realiseren en deze maatregel levert daaraan een
bijdrage.

Heeft u vragen over productleveringen? Dan kunt u ons bellen op 088 10 20 100. Wij helpen u graag.