basket check twitter facebook youtube linkedin voordeel-advies voordeel-assortiment voordeel-vrijheid search caret-down caret-down no-image
  • Veilig online betalen
  • Boven €25,- gratis thuisbezorgd
  • 60 echte winkels door heel nederland

Ook Medipoint hanteert nog strengere maatregelen vanwege het coronavirus. Medipoint heeft vestigingen verspreid over Nederland en volgt de RIVM richtlijnen op. Wij hebben zowel intern als extern maatregelen genomen ter bescherming van onze klanten, relaties en medewerkers en om de continuïteit van onze werkzaamheden zo goed mogelijk te waarborgen.

Ontwikkelingen worden nauwlettend in de gaten gehouden

Een toegewijd team houdt de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zorgt voor:
– Informatieverstrekking aan onze medewerkers over de geactualiseerde RIVM-richtlijnen
Opvolging van het hygiëne- en infectieprotocol door onze medewerkers
– Alternatieve plannen voor werkwijze bij benodigde aanvullende maatregelen

Coronabesmetting in uw omgeving?
Heeft er bij u of in uw directe omgeving een besmetting plaatsgevonden? Dan verzoeken wij u om ook bij Medipoint hiervan melding te doen door te bellen met de regionale vestiging. U vindt hier onze contactgegevens. Zo kunnen wij gepaste acties ondernemen ter bescherming van onze medewerkers en kunnen wij verdere verspreiding voorkomen.

Klantcontact

Wij hanteren de volgende maatregelen:

– Onze dienstverlening gaat op dit moment gewoon door, denk aan passingen, reparaties en leveringen van hulpmiddelen.
– Onze mensen werken conform de ‘social distancing’ richtlijnen en zullen gepaste afstand bewaren.
– ​Wij vragen u om in onze winkels afstand te houden tot andere bezoekers en onze winkelmedewerkers. Zo beschermen we elkaar voor besmetting.
– Al onze buitendienst medewerkers hebben in hun auto desinfecterende gel om na elke reparatie of bezorging hun handen te desinfecteren.
– Daar waar nodig en mogelijk worden hulpmiddelen zoveel mogelijk ingesteld in onze werkplaats, om persoonlijk contact tot een minimum te beperken.
– Voor bijzondere situaties, bijvoorbeeld bij heel kwetsbare klanten, waarbij een reparatie of aanpassing niet uitgesteld kan worden, beschikt onze buitendienst over een speciale corona-uitrusting. Deze bestaat uit een gezichtsmasker, handschoenen, een beschermende schort en desinfecterende handgel.
– Het tekenen van de afleverbewijzen zal door onze medewerkers zelf gedaan worden op de PDA, met een mondelinge bevestiging van u als klant.
– Wij verzoeken onze klanten hulpmiddelen zo schoon mogelijk retour te brengen of mee te geven.
– Ondanks dat het risico op overdracht van virussen via contactvlakken zeer klein is, worden de hulpmiddelen van Medipoint volgens protocol verwerkt: efficiënt, uniform, hygiënisch verantwoord ingenomen, gereinigd en gedesinfecteerd conform ISO 13485.
– Als u koorts en/of griep heeft en/of verkouden bent, vragen wij u om onze winkels niet te bezoeken. Op www.medipoint.nl vindt u alle producten uit onze winkelvoorraad. U kunt uw bestelling online plaatsen, wij leveren de producten aan huis af.

Beschikbaarheid voorraden

Samen met onze fabrikanten en importeurs hebben wij maatregelen genomen met betrekking tot de levering van onderdelen en hulpmiddelen. Medipoint beschikt op dit moment over voldoende mogelijkheden om de dienstverlening uit te kunnen voeren voor onze uitstaande hulpmiddelen. Met onze voorraden en geplaatste bestellingen van hulpmiddelen kunnen wij de vraag voorlopig goed aan.

Tijdelijke sluiting locaties

Omdat Medipoint onder de vitale sector valt, houden wij onze winkels momenteel open. Een aantal Medipoint locaties bevindt zich echter in een zorginstelling. Op advies van de overheid zijn wij genoodzaakt die locaties tijdelijk te sluiten. Wij willen u graag van dienst zijn. Daarom verwijzen wij u naar onze andere locaties die wel geopend zijn. Daar kunt u uw hulpmiddelen ophalen en/of inleveren. Kijk hier voor de dichtstbijzijnde locatie bij u in de buurt.

Inleveren van hulpmiddelen aan huis

Heeft u uw hulpmiddel niet meer nodig? Wij vragen u dan het hulpmiddel weer in te leveren. We kunnen ons voorstellen dat u wellicht liever niet van huis gaat. Plan dan een ophaalafspraak in via Medipoint retourneren. Plaats voor de afspraak uw hulpmiddel buiten voor uw deur. Een van onze medewerkers komt bij u langs om het hulpmiddel mee te nemen. Zo blijven we op gepaste afstand van elkaar en vermijden we risico’s.

Graag leenhulpmiddelen aanvragen online doorgeven

Er komen op het moment meer telefoontjes binnen bij onze klantenservice dan dat wij gewend zijn. Om iedereen zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, verzoeken wij waar mogelijk aanvragen voor leenhulpmiddelen via Medipoint lenen te regelen. Ook het retourneren kunt u eenvoudig regelen via retour@medipoint.nl (vermeld daarbij uw order- en klantgegevens aub).
Wij garanderen dat alle online leenhulpmiddelen aanvragen die voor 16.00 uur geplaatst zijn, dezelfde dag verwerkt worden en op de gewenste dag geleverd worden. Opdrachten die voor 24.00 uur geplaatst zijn, worden de volgende dag verwerkt en, waar gewenst, diezelfde dag nog geleverd. Spoedleveringen leveren wij uiteraard direct en 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Tot slot

Wij doen er alles aan om u een goede dienstverlening te kunnen blijven bieden. Wij blijven de ontwikkelingen over het coronavirus nauwlettend volgen en actualiseren de nieuwsberichten op Medipoint.nl bij nieuwe, relevante informatie.

Heeft u nog vragen in relatie tot uw hulpmiddel, neem dan contact op via het e-mailadres of het telefoonnummer van uw regionale Medipoint vestiging. U vindt onze contactgegevens op www.medipoint.nl.