Veelgestelde vragen - Ruilen en retourneren

Ruilen en retourneren

Mijn hulpmiddel is defect wat nu?

Als je hulpmiddel kapot is dan kun je een serviceverzoek aanvragen. Beschrijf hierin zo duidelijk en precies mogelijk wat er niet werkt of fout gaat, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Heeft je hulpmiddel een stekker? Controleer eerst deze punten:
1. Is je stekker helemaal goed aangesloten? Stekkers kunnen soms niet helemaal goed in het stopcontact of het apparaat zitten.
2. Brandt het lampje op de laadstekker of het apparaat zelf? Het kan zijn dat het stroompunt niet goed werkt.

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen?

Op geleende hulpmiddelen die je hebt overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Als er iets niet helemaal duidelijk is kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen.
Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wij verwerken een retour binnen 48 uur nadat het bij ons is aangekomen.

Als je voor het hulpmiddel hebt betaald, maken wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan je over.

Hoe kan ik mijn hulpmiddel retour zenden?

Zorghulpmiddelen die je bij ons hebt geleend of gehuurd, zien we graag weer terug als je ze niet langer nodig hebt. Je kunt ze inleveren in de winkel of bij een uitleenpunt, dit is altijd gratis en kan zonder afspraak. Goed om te weten: een geleend/gehuurd hulpmiddel mag op een andere locatie dan waar dit is opgehaald, worden terugbezorgd. Met uitzondering van de hometrainer, deze wordt bezorgd én opgehaald.

Liever laten ophalen?

Ben je minder mobiel, of is het zorghulpmiddel groot? Je kunt het zorghulpmiddel ook laten ophalen door een chauffeur. Is het hulpmiddel vergoed door de zorgverzekeraar? Dan is dit gratis. In andere gevallen (als je huur betaalt) kunnen er kosten verbonden zijn aan het ophalen. Deze kosten worden dan in rekening gebracht.

Retour koopartikelen

Online bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, zonder opgave van reden (herroepingsrecht). Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping terug, als er is voldaan aan de voorwaarden voor retourneren en we het artikel terug hebben ontvangen. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Leenhulpmiddelen gratis terugsturen per post

Kleine zorghulpmiddelen die je leent, zoals kraamhulpmiddelen, stuur je gemakkelijk en snel gratis per pakketpost aan ons terug. Hergebruik de verzenddoos of verzendzak waarin je het pakket hebt ontvangen, en gebruik het retourlabel met het antwoordnummer. Op het retourlabel staat bij welk pakketpunt je het pakket kunt afgeven. Meestal is dat bij DHL of PostNL. Hier vind je een DHL-servicepunt bij jou in de buurt of PostNL pakketpunt. De verzendkosten voor het terugsturen van een huur- of koophulpmiddel zijn voor eigen rekening.

Hoe lang is de garantieduur?

Over het algemeen geldt het volgende voor garantie:
Op geleende hulpmiddelen die zijn overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Zit je met vragen, neem dan gerust telefonisch contact op via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen. Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Hoe kan ik hulpmiddelen met spoed retourneren na overlijden van een dierbare?

Is er spoed bij het ophalen van zorghulpmiddelen door overlijden? Maak dan een ophaalafspraak via de chat. Je start een chatgesprek rechtsonder in beeld op de website.

Ruilen en retourneren

Mijn hulpmiddel is defect wat nu?

Als je hulpmiddel kapot is dan kun je een serviceverzoek aanvragen. Beschrijf hierin zo duidelijk en precies mogelijk wat er niet werkt of fout gaat, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Heeft je hulpmiddel een stekker? Controleer eerst deze punten:
1. Is je stekker helemaal goed aangesloten? Stekkers kunnen soms niet helemaal goed in het stopcontact of het apparaat zitten.
2. Brandt het lampje op de laadstekker of het apparaat zelf? Het kan zijn dat het stroompunt niet goed werkt.

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen?

Op geleende hulpmiddelen die je hebt overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Als er iets niet helemaal duidelijk is kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen.
Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wij verwerken een retour binnen 48 uur nadat het bij ons is aangekomen.

Als je voor het hulpmiddel hebt betaald, maken wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan je over.

Hoe kan ik mijn hulpmiddel retour zenden?

Zorghulpmiddelen die je bij ons hebt geleend of gehuurd, zien we graag weer terug als je ze niet langer nodig hebt. Je kunt ze inleveren in de winkel of bij een uitleenpunt, dit is altijd gratis en kan zonder afspraak. Goed om te weten: een geleend/gehuurd hulpmiddel mag op een andere locatie dan waar dit is opgehaald, worden terugbezorgd. Met uitzondering van de hometrainer, deze wordt bezorgd én opgehaald.

Liever laten ophalen?

Ben je minder mobiel, of is het zorghulpmiddel groot? Je kunt het zorghulpmiddel ook laten ophalen door een chauffeur. Is het hulpmiddel vergoed door de zorgverzekeraar? Dan is dit gratis. In andere gevallen (als je huur betaalt) kunnen er kosten verbonden zijn aan het ophalen. Deze kosten worden dan in rekening gebracht.

Retour koopartikelen

Online bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, zonder opgave van reden (herroepingsrecht). Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping terug, als er is voldaan aan de voorwaarden voor retourneren en we het artikel terug hebben ontvangen. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Leenhulpmiddelen gratis terugsturen per post

Kleine zorghulpmiddelen die je leent, zoals kraamhulpmiddelen, stuur je gemakkelijk en snel gratis per pakketpost aan ons terug. Hergebruik de verzenddoos of verzendzak waarin je het pakket hebt ontvangen, en gebruik het retourlabel met het antwoordnummer. Op het retourlabel staat bij welk pakketpunt je het pakket kunt afgeven. Meestal is dat bij DHL of PostNL. Hier vind je een DHL-servicepunt bij jou in de buurt of PostNL pakketpunt. De verzendkosten voor het terugsturen van een huur- of koophulpmiddel zijn voor eigen rekening.

Hoe lang is de garantieduur?

Over het algemeen geldt het volgende voor garantie:
Op geleende hulpmiddelen die zijn overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Zit je met vragen, neem dan gerust telefonisch contact op via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen. Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Hoe kan ik hulpmiddelen met spoed retourneren na overlijden van een dierbare?

Is er spoed bij het ophalen van zorghulpmiddelen door overlijden? Maak dan een ophaalafspraak via de chat. Je start een chatgesprek rechtsonder in beeld op de website.