Service & contact

Meest gestelde vragen

Ik heb mijn geleende/gehuurde hulpmiddel niet meer nodig wat nu?

Hulpmiddelen kun je altijd terugsturen als je dat wilt. Kijk voor het terugsturen van hulpmiddelen bij de veelgestelde vraag ‘hoe kan ik mijn hulpmiddel terugsturen?’
Hoe je voor het hulpmiddel hebt betaald bepaald wat je bij het terugbrengen nog moet betalen. De betaling van geleende hulpmiddelen wordt via je zorgverzekeraar geregeld.

Huurproducten
Het huren van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces. Een klein verschil is dat wij je na het plaatsen van de bestelling even bellen. Dit doen we om je op weg te helpen en de aanvraag om te zetten in een bestelling. Het bedrag dat je betaalt is de minimale huurtermijn. Deze termijn verschilt per product en vind je op de betreffende productpagina. Iedere 4 weken ontvang je een factuur van het huurbedrag. Ga je over de minimale huurtermijn heen, dan betaal je altijd een huurbedrag per week. Er wordt niet per dag gefactureerd, maar per week. Als je zelf een hulpmiddel hebt gehuurd kost het terugsturen €25, alleen voor loophulpmiddelen kost het €7,50.

Koopproducten
Gekochte hulpmiddelen mogen binnen 14 dagen teruggestuurd worden. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug. Als je buiten die periode een hulpmiddel wilt terugsturen kun je gebruik maken van de garantie.

Hygiëne-producten
Hygiëne-producten mogen alleen teruggestuurd worden in de originele ongeopende en onbeschadigde verpakking. Als je gebruik wilt maken van de garantie mag dat natuurlijk wel, dat gaat dan op dezelfde manier als alle andere producten. Kijk bij ‘mogen alle hulpmiddelen worden teruggestuurd?’ om te kijken voor welke producten deze regeling geldt.

Heb je vragen? Je kunt ons gerust bellen op 088 - 10 20 100 of mailen via: retour@medipoint.nl. Het is handig om hierbij het ordernummer, naam en adresgegevens van je bestelling bij de hand te houden.

Waarom is mijn bestelling vertraagd?

Op dit moment kan je bestelling helaas later dan gepland bij je geleverd worden vanwege capaciteitsproblemen bij de partij die je bestelling verzend. We verwachten dat je bestelling 2 of 3 dagen later is dan gepland. We hopen dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Het bestellen van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces door je persoonsgegevens in te voeren.

Kan ik bij Medipoint ook krukken lenen of huren?

Ja, krukken zijn erg makkelijk te krijgen. Je kunt ze kopen of huren via een winkel of online. Houd je zorgpas, legitimatiebewijs en bankpas bij de hand.
Als je krukken huurt en aangesloten bent bij een samenwerkende ledenvereniging, dan hoef je in veel gevallen niets te betalen. Kijk bij de voordelen van jouw ledenvereniging of het huren van krukken voor jou gratis is.

Hoe kan ik mijn hulpmiddel retour zenden?

Zorghulpmiddelen die je bij ons hebt geleend of gehuurd, zien we graag weer terug als je ze niet langer nodig hebt. Je kunt ze inleveren in de winkel of bij een uitleenpunt, dit is altijd gratis en kan zonder afspraak. Goed om te weten: een geleend/gehuurd hulpmiddel mag op een andere locatie dan waar dit is opgehaald, worden terugbezorgd. Met uitzondering van de hometrainer, deze wordt bezorgd én opgehaald.

Liever laten ophalen?

Ben je minder mobiel, of is het zorghulpmiddel groot? Je kunt het zorghulpmiddel ook laten ophalen door een chauffeur. Is het hulpmiddel vergoed door de zorgverzekeraar? Dan is dit gratis. In andere gevallen (als je huur betaalt) kunnen er kosten verbonden zijn aan het ophalen. Deze kosten worden dan in rekening gebracht.

Retour koopartikelen

Online bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, zonder opgave van reden (herroepingsrecht). Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping terug, als er is voldaan aan de voorwaarden voor retourneren en we het artikel terug hebben ontvangen. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Leenhulpmiddelen gratis terugsturen per post

Kleine zorghulpmiddelen die je leent, zoals kraamhulpmiddelen, stuur je gemakkelijk en snel gratis per pakketpost aan ons terug. Hergebruik de verzenddoos of verzendzak waarin je het pakket hebt ontvangen, en gebruik het retourlabel met het antwoordnummer. Op het retourlabel staat bij welk pakketpunt je het pakket kunt afgeven. Meestal is dat bij DHL of PostNL. Hier vind je een DHL-servicepunt bij jou in de buurt of PostNL pakketpunt. De verzendkosten voor het terugsturen van een huur- of koophulpmiddel zijn voor eigen rekening.

Heb je nog vragen? Neem contact op met Medipoint

Stuur een bericht

Neem contact op via het contactformulier of via de chat rechtsonder op het scherm. Wij doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk een antwoord te sturen.

Telefoonnummer Medipoint

Wij zijn telefonisch beperkt bereikbaar. Wij raden je aan een bericht te sturen.

Volg ons

Volg ons op de volgende social media kanalen en blijf op de hoogte.