Veelgestelde vragen - Bezorgen
Bezorgen
Is de levertijd afhankelijk van de betaling?
Is de levertijd afhankelijk van de betaling?
Nee, de levertijd is afhankelijk van het hulpmiddel dat is besteld. Voor veel van onze hulpmiddelen geldt een levertijd van 3 tot 5 werkdagen en voor sommige van onze artikelen geldt: ‘Op werkdagen voor 22.00 besteld? Morgen in huis’. Een schatting van de levertijd is altijd te vinden op de productpagina van het hulpmiddel. In de bestelbevestiging van onze bezorgdienst zit een track & trace link. Hiermee kun je nauwkeurig volgen wanneer de bezorger aan huis komt.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.
Kan er ook geleverd worden buiten Nederland?
Kan er ook geleverd worden buiten Nederland?
De Medipoint Webshop kan niet worden gebruikt om te zorgen voor leveringen in het buitenland, met uitzondering voor België. Hiervoor kunt je jouw bestelling het beste telefonisch doorgeven via het volgende nummer: 088-10 20 100. Levering in andere landen is helaas niet mogelijk.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen
Kan ik de status van mijn bestelling volgen
Als je zorghulpmiddelen bestelt die je leent of huurt (die bijvoorbeeld worden vergoed door de zorgverzekeraar), kun je zelf een datum kiezen voor de bezorging. Meestal krijg je van ons op de avond vóórdat de bestelling wordt bezorgd een bericht. Als je geen bericht hebt gekregen, vul hier de postcode, het huisnummer en de geboortedatum in, om de bestelling te volgen.
Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden door een extern bedrijf geleverd. Meestal ontvang je daar automatisch per e-mail een track & trace code van. Als wij een bestelling ontvangen van een artikel dat niet standaard op voorraad is, sturen wij dit door naar de leverancier. Deze leverancier levert het artikel dan direct aan jou. Vaak ontvang je dan geen track & trace code.
Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd
Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd
In de webshop staat bij ieder artikel vermeld wat de gemiddelde levertijd is. Bij veel zorghulpmiddelen is dat tussen de 3 en 5 werkdagen en sommige artikelen die voor 22.00 uur worden besteld, zijn de volgende dag in huis. Vaak kun je ook bestelling volgen met een Track & Trace code. Als je een hulpmiddel hebt geleend, kun je de bezorging hier volgen. Zo weet je wanneer je de bestelling kunt verwachten.
Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?
Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?
Als je een zorghulpmiddel bij ons leent of huurt (als het bijvoorbeeld door de zorgverzekeraar wordt vergoed) kun je zelf een bezorgdag kiezen. Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden verzonden door een extern bedrijf en deze worden vaak verstuurd met pakketpost. Daarbij kun je geen bezorgmoment kiezen. Bij de producten in de webshop staat wel aangegeven wat de verwachtte levertijd is.
Kan ik mijn bestelling ook ergens afhalen?
Kan ik mijn bestelling ook ergens afhalen?
Het is mogelijk om producten naar Medipoint winkels te sturen om ze daar op te halen. Dit geldt voor producten die je kunt kopen en lenen. Kijk goed bij het bestellen van de producten naar de bezorgopties. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om producten op het moment zelf bij een winkel te kopen, lenen of huren.