Stel hier je vraag
Heb je een vraag? Wij helpen je graag via het contactformulier. Gebruik onderstaand formulier om aan te geven waar je vraag over gaat, en dan sturen wij jou naar het juiste antwoord.
Veelgestelde vragen
Ik wil graag een hulpmiddel lenen. Hoe werkt dat?
+-
Ik wil graag een hulpmiddel lenen. Hoe werkt dat?
Het lenen van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces.
In veel gevallen is het lenen van een hulpmiddel gratis. Dit komt omdat het vaak wordt vergoed door zorgverzekeraars of omdat je lid bent van ledenverenigingen. De gratis leenperiode is vaak maximaal 26 weken. Klik op de knop hieronder en bekijk wat precies door welke partij wordt vergoed.
Klik hieronder om direct een hulpmiddel te lenen:
Welke leenproducten zijn altijd voorradig in de winkels?
+-
Welke leenproducten zijn altijd voorradig in de winkels?
Gaat u langs bij een van onze winkels en wilt u graag weten welke leenhulpmiddelen altijd op voorraad zijn?
Leenassortiment waarvoor geen afstemming met winkels nodig is:
badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, onderarmschaalkrukken, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, overzettoiletstoel, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.
Voor overige leenassortiment is wel afstemming nodig met de winkel. Bel hiervoor onze klantenservice op 088 - 10 20 100.
Ik wil een hulpmiddel langer dan 26 weken lenen wat nu?
+-
Ik wil een hulpmiddel langer dan 26 weken lenen wat nu?
Een hulpmiddel kun je zorgeloos 26 weken lenen via je zorgverzekeraar. Als je recht hebt op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen is die periode makkelijk te verlengen via je zorgverzekeraar of de WMO. Neem contact op met je gemeente of zorgverzekeraar om dit te regelen.
Vervolgens kun je een aanvraag indienen bij Medipoint om de leenperiode te verlengen. Neem hiervoor gerust telefonisch contact met ons op.
Heb je geen recht op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen? Geen zorgen, wij zijn er om je een hulpmiddel te bieden. Een goed alternatief is een hulpmiddel te huren of te kopen. Klik hier voor het assortiment.
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
+-
Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Als je zorghulpmiddelen bestelt die je leent of huurt (die bijvoorbeeld worden vergoed door de zorgverzekeraar), kun je zelf een datum kiezen voor de bezorging. Meestal krijg je van ons op de avond vóórdat de bestelling wordt bezorgd een bericht. Als je geen bericht hebt gekregen, vul hier de postcode, het huisnummer en de geboortedatum in, om de bestelling te volgen.
Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden door een extern bedrijf geleverd. Meestal ontvang je daar automatisch per e-mail een track & trace code van. Als wij een bestelling ontvangen van een artikel dat niet standaard op voorraad is, sturen wij dit door naar de leverancier. Deze leverancier levert het artikel dan direct aan jou. Vaak ontvang je dan geen track & trace code.
Heb je een andere vraag? Wij adviseren je dan om de veelgestelde vragen te bekijken. Vaak staan antwoorden hier al tussen.