Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Het bestellen van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces door je persoonsgegevens in te voeren.

Ik wil grote aantallen bestellen

Neem in dit geval gerust contact op met onze klantenservice (088-10 20 100). Wij helpen jou graag verder.

Mijn bestelling is niet compleet wat nu?

Heb je via de webshop van Medipoint iets gekocht, gehuurd of geleend en is de bestelling niet compleet? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder. De beste manier om ons te bereiken is via ons contactformulier of telefonisch (088 - 10 20 100). Zorg ervoor dat je het bestel- of ordernummer bij de hand hebt, zo kunnen we je sneller helpen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen

Als je zorghulpmiddelen bestelt die je leent of huurt (die bijvoorbeeld worden vergoed door de zorgverzekeraar), kun je zelf een datum kiezen voor de bezorging. Meestal krijg je van ons op de avond vóórdat de bestelling wordt bezorgd een bericht. Als je geen bericht hebt gekregen, vul hier de postcode, het huisnummer en de geboortedatum in, om de bestelling te volgen.

Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden door een extern bedrijf geleverd. Meestal ontvang je daar automatisch per e-mail een track & trace code van. Als wij een bestelling ontvangen van een artikel dat niet standaard op voorraad is, sturen wij dit door naar de leverancier. Deze leverancier levert het artikel dan direct aan jou. Vaak ontvang je dan geen track & trace code.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd

In de webshop staat bij ieder artikel vermeld wat de gemiddelde levertijd is. Bij veel zorghulpmiddelen is dat tussen de 3 en 5 werkdagen en sommige artikelen die voor 22.00 uur worden besteld, zijn de volgende dag in huis. Vaak kun je ook bestelling volgen met een Track & Trace code. Als je een hulpmiddel hebt geleend, kun je de bezorging hier volgen. Zo weet je wanneer je de bestelling kunt verwachten.

Krijg ik een e-mail als de bestelling is geplaatst?

Ja, als jij jouw e-mailadres hebt doorgegeven krijg je een bevestigingsmail.

In deze mail staat het orderoverzicht waarin het product en de prijs van het product te zien zijn. Ook kun je daar het ordernummer vinden dat uniek is voor jouw bestelling.

Producten en assortiment

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen?

Op geleende hulpmiddelen die je hebt overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Als er iets niet helemaal duidelijk is kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen.
Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Ik wil graag mijn mening geven over een hulpmiddel hoe werkt dat?

Je kunt jouw mening over een product geven door middel van het 'klachten en complimenten' formulier.

Welke leenproducten zijn altijd voorradig in de winkels?

Gaat u langs bij een van onze winkels en wilt u graag weten welke leenhulpmiddelen altijd op voorraad zijn?
Leenassortiment waarvoor geen afstemming met winkels nodig is:
badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, onderarmschaalkrukken, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, overzettoiletstoel, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor overige leenassortiment is wel afstemming nodig met de winkel. Bel hiervoor onze klantenservice op 088 - 10 20 100.

Kan ik bij Medipoint ook krukken lenen of huren

Ja, krukken zijn erg makkelijk te krijgen. Je kunt ze kopen of huren via een winkel of online. Houd je zorgpas, legitimatiebewijs en bankpas bij de hand.
Als je krukken huurt en aangesloten bent bij een samenwerkende ledenvereniging, dan hoef je in veel gevallen niets te betalen. Kijk bij de voordelen van jouw ledenvereniging of het huren van krukken voor jou gratis is.

Ik wil een hulpmiddel langer dan 26 weken lenen wat nu

Een hulpmiddel kun je zorgeloos 26 weken lenen via je zorgverzekeraar. Als je recht hebt op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen is die periode makkelijk te verlengen via je zorgverzekeraar of de WMO. Neem contact op met je gemeente of zorgverzekeraar om dit te regelen.
Vervolgens kun je een aanvraag indienen bij Medipoint om de leenperiode te verlengen. Neem hiervoor gerust telefonisch contact met ons op.

Heb je geen recht op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen? Geen zorgen, wij zijn er om je een hulpmiddel te bieden. Een goed alternatief is een hulpmiddel te huren of te kopen. Klik hier voor het assortiment.

Lenen en huren

Ik wil graag een hulpmiddel lenen hoe werkt dat?


Het lenen van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces.

In veel gevallen is het lenen van een hulpmiddel gratis. Dit komt omdat het vaak wordt vergoed door zorgverzekeraars of omdat je lid bent van ledenverenigingen. De gratis leenperiode is vaak maximaal 26 weken. Klik op de knop hieronder en bekijk wat precies door welke partij wordt vergoed.

Klik hieronder om direct een hulpmiddel te lenen:

Welke hulpmiddelen kan ik lenen en hoelang?

Klik hier voor een overzicht van alle hulpmiddelen. Het lenen van hulpmiddelen wordt vaak de eerste 26 weken vergoed door je zorgverzekeraar.

Kijk hier voor meer informatie over het leenproces.

Klik hier voor een overzicht van alle leenproducten.

Kan ik een gehuurd hulpmiddel ook overkopen?

In sommige gevallen is het mogelijk om een hulpmiddel over te kopen. Bevalt je hulpmiddel en heb je interesse om het over te kopen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier en benoem hierbij als onderwerp: ‘Hulpmiddel overnemen’. Vertel hier ook goed bij over welk hulpmiddel het gaat zodat we je nog beter kunnen helpen. Wij laten je weten of het mogelijk is om over te kopen en wat de vervolgstappen zijn.

Welke leenproducten zijn altijd voorradig in de winkels?

Gaat u langs bij een van onze winkels en wilt u graag weten welke leenhulpmiddelen altijd op voorraad zijn?
Leenassortiment waarvoor geen afstemming met winkels nodig is:
badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, onderarmschaalkrukken, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, overzettoiletstoel, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor overige leenassortiment is wel afstemming nodig met de winkel. Bel hiervoor onze klantenservice op 088 - 10 20 100.

Een Medipoint hulpmiddel en mijn eigen risico hoe zit dat?

Als je een basisverzekering afsluit bij een verzekeraar betaal je eerst een bedrag aan eigen risico, voordat je een vergoeding krijgt. Voor zorgkosten vanuit jouw aanvullende verzekering of tandartsverzekering hoef je geen eigen risico te betalen. Sommige zorg krijgt je niet compleet vergoed. Je betaalt dan een deel van de kosten zelf. Dit is de wettelijke eigen bijdrage. De overheid bepaalt voor welke zorg je een eigen bijdrage betaalt.

In 2024 is het verplicht eigen risico € 385,-. Dit geldt voor elke premiebetalende verzekerd vanaf 18 jaar. Kinderen onder de 18 jaar betalen dus geen eigen risico. Voor 2024 blijft het verplicht eigen risico gelijk (€ 385,-).

Je betaalt eigen risico voor:
– Een afspraak bij een medisch specialist
– Operatie of behandeling in het ziekenhuis
– Medicijnen
– Geestelijke gezondheidszorg
– Dieetadvies
– Ambulancevervoer

Je betaalt geen eigen risico voor:
– Inschrijfgeld en kosten van zorg bij een huisarts
– Kosten van verloskundige zorg en kraamzorg
– Kosten van nacontroles van nier- en leverdonoren
– Hulpmiddelen in bruikleen (Medipoint zorgverzekeraar verstrekkingen vallen binnen deze categorie)
– Ketenzorg
– Kosten die vallen onder uw aanvullende verzekering
Je maakt dus géén kosten met geleende hulpmiddelen van Medipoint, zoals een rolstoel, bed, bedverhogers, tillift, etc.

Welke leen en huurproducten zijn voorradig in de winkels?

De volgende leen- en huurproducten zijn altijd op voorraad in de winkels:

Leenproducten:
Badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm en overzettoiletstoel.

Huurproducten:
Onderarmschaalkrukken, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor de rest van de leen- en huurproducten is wel overleg nodig met de winkel. Bel hiervoor onze Klantenservice op 088 - 10 20 100.

Kan ik bij Medipoint ook krukken lenen of huren

Ja, krukken zijn erg makkelijk te krijgen. Je kunt ze kopen of huren via een winkel of online. Houd je zorgpas, legitimatiebewijs en bankpas bij de hand.
Als je krukken huurt en aangesloten bent bij een samenwerkende ledenvereniging, dan hoef je in veel gevallen niets te betalen. Kijk bij de voordelen van jouw ledenvereniging of het huren van krukken voor jou gratis is.

Ik wil een hulpmiddel langer dan 26 weken lenen wat nu

Een hulpmiddel kun je zorgeloos 26 weken lenen via je zorgverzekeraar. Als je recht hebt op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen is die periode makkelijk te verlengen via je zorgverzekeraar of de WMO. Neem contact op met je gemeente of zorgverzekeraar om dit te regelen.
Vervolgens kun je een aanvraag indienen bij Medipoint om de leenperiode te verlengen. Neem hiervoor gerust telefonisch contact met ons op.

Heb je geen recht op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen? Geen zorgen, wij zijn er om je een hulpmiddel te bieden. Een goed alternatief is een hulpmiddel te huren of te kopen. Klik hier voor het assortiment.

Hoe kan ik hulpmiddelen aanvragen via de Regeling Medische zorg Asielzoeker (RMA)

Bij Medipoint kun je terecht voor zorghulpmiddelen via de Regeling Medische zorg Asielzoekers (RMA). Medipoint is al jaren vertrouwd leverancier van hulpmiddelen voor mobiliteit, verpleging en revalidatie voor asielzoekerscentra. Je kunt hulpmiddelen via de RMA hier aanvragen.

Kan ik een leenproduct volgen?

Meestal krijg je van ons op de avond vóórdat de bestelling wordt bezorgd een bericht. Als je geen bericht hebt gekregen, vul je hier de postcode, het huisnummer en de geboortedatum in, om de bestelling te volgen.

Kan ik een geleend hulpmiddel ophalen?

Je kunt leenhulpmiddelen die qua formaat in een auto passen, ophalen in onze winkels. Wil je weten of jouw leenhulpmiddel op voorraad is in de winkel? Kijk dan hier voor meer informatie over de voorraad.

Mijn hulpmiddel is defect wat nu?

Als je hulpmiddel kapot is dan kun je een serviceverzoek aanvragen. Beschrijf hierin zo duidelijk en precies mogelijk wat er niet werkt of fout gaat, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Heeft je hulpmiddel een stekker? Controleer eerst deze punten:
1. Is je stekker helemaal goed aangesloten? Stekkers kunnen soms niet helemaal goed in het stopcontact of het apparaat zitten.
2. Brandt het lampje op de laadstekker of het apparaat zelf? Het kan zijn dat het stroompunt niet goed werkt.

Hoe kan ik mijn hulpmiddel retour zenden?

Zorghulpmiddelen die je bij ons hebt geleend of gehuurd, zien we graag weer terug als je ze niet langer nodig hebt. Je kunt ze inleveren in de winkel of bij een uitleenpunt, dit is altijd gratis en kan zonder afspraak. Goed om te weten: een geleend/gehuurd hulpmiddel mag op een andere locatie dan waar dit is opgehaald, worden terugbezorgd. Met uitzondering van de hometrainer, deze wordt bezorgd én opgehaald.

Liever laten ophalen?

Ben je minder mobiel, of is het zorghulpmiddel groot? Je kunt het zorghulpmiddel ook laten ophalen door een chauffeur. Is het hulpmiddel vergoed door de zorgverzekeraar? Dan is dit gratis. In andere gevallen (als je huur betaalt) kunnen er kosten verbonden zijn aan het ophalen. Deze kosten worden dan in rekening gebracht.

Retour koopartikelen

Online bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, zonder opgave van reden (herroepingsrecht). Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping terug, als er is voldaan aan de voorwaarden voor retourneren en we het artikel terug hebben ontvangen. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Leenhulpmiddelen gratis terugsturen per post

Kleine zorghulpmiddelen die je leent, zoals kraamhulpmiddelen, stuur je gemakkelijk en snel gratis per pakketpost aan ons terug. Hergebruik de verzenddoos of verzendzak waarin je het pakket hebt ontvangen, en gebruik het retourlabel met het antwoordnummer. Op het retourlabel staat bij welk pakketpunt je het pakket kunt afgeven. Meestal is dat bij DHL of PostNL. Hier vind je een DHL-servicepunt bij jou in de buurt of PostNL pakketpunt. De verzendkosten voor het terugsturen van een huur- of koophulpmiddel zijn voor eigen rekening.

Waar kan ik de contactgegevens vinden?

Heb je een andere vraag en wil je contact opnemen met Medipoint? Dat kan op meerdere manieren. Je kunt contact opnemen via de chat rechtsonder op je scherm, bellen naar 088 - 10 20 100 of een bericht sturen.

Kan ik een scootmobiel huren?

Op dit moment is het niet mogelijk om scootmobielen bij ons te huren.

Kan ik een rollator lenen?

Je kunt geen rollator lenen, maar je kunt wel een rollator huren. Lees hier meer over hoe het huren van hulpmiddelen in zijn werk gaat.

Winkels en uitleenpunten

Welke leenproducten zijn altijd voorradig in de winkels?

Gaat u langs bij een van onze winkels en wilt u graag weten welke leenhulpmiddelen altijd op voorraad zijn?
Leenassortiment waarvoor geen afstemming met winkels nodig is:
badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, onderarmschaalkrukken, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, overzettoiletstoel, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor overige leenassortiment is wel afstemming nodig met de winkel. Bel hiervoor onze klantenservice op 088 - 10 20 100.

Waar vind ik jullie?

Medipoint heeft naast de webshop ook landelijke winkels waar je terecht kunt voor al jouw zorgvragen. Wilt je weten waar je in jouw buurt terecht kunt? Kijk dan in het overzicht van onze winkels.

Welke leen en huurproducten zijn voorradig in de winkels?

De volgende leen- en huurproducten zijn altijd op voorraad in de winkels:

Leenproducten:
Badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm en overzettoiletstoel.

Huurproducten:
Onderarmschaalkrukken, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor de rest van de leen- en huurproducten is wel overleg nodig met de winkel. Bel hiervoor onze Klantenservice op 088 - 10 20 100.

Waar kan ik de openingstijden vinden?

De reguliere openingstijden van de winkels, uitleenpunten en Wmo-locaties kun je hier vinden. Tijdens de feestdagen hebben het merendeel van onze winkels en uitleenpunten de volgende openingstijden. Let op dat er enkele uitzonderingen zijn. Wil je zeker weten dat de locatie waar je heen gaat geopend is? Neem dan contact op met de winkel of het uitleenpunt.

  • 24 december - open tot 16.00 uur
  • 25 en 26 december - winkels en uitleenpunten gesloten
  • 31 december - open tot 16.00 uur
  • 1 januari 2025 - winkels en uitleenpunten gesloten
  • 2 januari 2025 - winkels gesloten tot 12.00 uur i.v.m. inventarisatie en uitleenpunten zijn open
Ben je van plan om naar de winkel te gaan voor het lenen, huren en kopen van hulpmiddelen, houd dan rekening met bovenstaande openingstijden, of bestel jouw hulpmiddelen gemakkelijk, snel en veilig via onze webshop

Bezorgen

Is de levertijd afhankelijk van de betaling?

Nee, de levertijd is afhankelijk van het hulpmiddel dat is besteld. Voor veel van onze hulpmiddelen geldt een levertijd van 3 tot 5 werkdagen en voor sommige van onze artikelen geldt: ‘Op werkdagen voor 22.00 besteld? Morgen in huis’. Een schatting van de levertijd is altijd te vinden op de productpagina van het hulpmiddel. In de bestelbevestiging van onze bezorgdienst zit een track & trace link. Hiermee kun je nauwkeurig volgen wanneer de bezorger aan huis komt.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.

Kan er ook geleverd worden buiten Nederland?

De Medipoint Webshop kan niet worden gebruikt om te zorgen voor leveringen in het buitenland, met uitzondering voor België. Hiervoor kunt je jouw bestelling het beste telefonisch doorgeven via het volgende nummer: 088-10 20 100. Levering in andere landen is helaas niet mogelijk.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen

Als je zorghulpmiddelen bestelt die je leent of huurt (die bijvoorbeeld worden vergoed door de zorgverzekeraar), kun je zelf een datum kiezen voor de bezorging. Meestal krijg je van ons op de avond vóórdat de bestelling wordt bezorgd een bericht. Als je geen bericht hebt gekregen, vul hier de postcode, het huisnummer en de geboortedatum in, om de bestelling te volgen.

Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden door een extern bedrijf geleverd. Meestal ontvang je daar automatisch per e-mail een track & trace code van. Als wij een bestelling ontvangen van een artikel dat niet standaard op voorraad is, sturen wij dit door naar de leverancier. Deze leverancier levert het artikel dan direct aan jou. Vaak ontvang je dan geen track & trace code.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd

In de webshop staat bij ieder artikel vermeld wat de gemiddelde levertijd is. Bij veel zorghulpmiddelen is dat tussen de 3 en 5 werkdagen en sommige artikelen die voor 22.00 uur worden besteld, zijn de volgende dag in huis. Vaak kun je ook bestelling volgen met een Track & Trace code. Als je een hulpmiddel hebt geleend, kun je de bezorging hier volgen. Zo weet je wanneer je de bestelling kunt verwachten.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

Als je een zorghulpmiddel bij ons leent of huurt (als het bijvoorbeeld door de zorgverzekeraar wordt vergoed) kun je zelf een bezorgdag kiezen. Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden verzonden door een extern bedrijf en deze worden vaak verstuurd met pakketpost. Daarbij kun je geen bezorgmoment kiezen. Bij de producten in de webshop staat wel aangegeven wat de verwachtte levertijd is.

Kan ik mijn bestelling ook ergens afhalen?

Het is mogelijk om producten naar Medipoint winkels te sturen om ze daar op te halen. Dit geldt voor producten die je kunt kopen en lenen. Kijk goed bij het bestellen van de producten naar de bezorgopties. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om producten op het moment zelf bij een winkel te kopen, lenen of huren.

Persoonlijk advies

Ik wil mijn afspraak annuleren of wijzigen

Om een afspraak te wijzigen of annuleren kun je het beste ons contactformulier invullen. Benoem in het formulier je unieke afspraaknummer en wat je graag wilt veranderen aan de afspraak.

Ik heb een suggestie/opmerking/andere vraag wat nu?

Wanneer je een suggestie, opmerking of andere vraag heeft dan horen we dat graag. Je kunt hiervoor gebruik maken van het contactformulier of bel 088 - 10 20 100. Wij zijn er voor je, als je ons nodig hebt.

Ik heb een vraag over mijn verwijsbrief

Naar welk adres moet ik mijn verwijsbrief opsturen?
Medipoint
Antwoordnummer 229
1440 VB Purmerend
E-mail: verwijsbrief@medipoint.nl
Fax: 088 – 654 08 98

Als je een andere vraag hebt, vul dat ons contactformulier in en geef bij onderwerp aan dat het om een verwijsbrief gaat.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Leenproducten
Voor geleende hulpmiddelen hoef je zelf niets rechtstreeks aan ons te betalen. Dit loopt via de zorgverzekering.

Huurproducten
Als je een hulpmiddel huurt, lopen alle betalingen via facturen. Het verschilt per hulpmiddel of je dan een bedrag per week of maand moet betalen. Je ontvangt dan iedere 4 weken of iedere maand een factuur per post.

Koopproducten
In de webshop kun je hulpmiddelen kopen via verschillende betaalmogelijkheden: iDEAL, creditcard (Visa, Mastercard) en Billink (achteraf betalen).

iDEAL
iDEAL is een online betaalsysteem voor bijna alle banken in Nederland. Met iDEAL betaal je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen. Dit doe je via de vertrouwde internet betaalomgeving.

Billink
Met de betaaloptie ”Billink” kun je achteraf betalen. Betalen via Billink is mogelijk bij bedragen tussen de € 25,- en € 2.500.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, achteraf betalen is mogelijk via de betaaloptie ‘Billink’. Betalen met Billink is mogelijk voor bedragen tussen de €25,- en €2.500. Nadat je hebt betaald ontvang je via de mail een bevestiging van de bestelling en de factuur. De factuur moet binnen 14 dagen na ontvangst worden betaald.

Mag ik het bedrag ook overmaken?

Het is helaas niet mogelijk om een bedrag over te maken, zonder gebruik te maken van achteraf betalen via ‘Billink’. Als je liever geen gebruik maakt van online betalen via iDEAL of een creditcard, dan is het altijd mogelijk om langs te komen bij één van onze winkels.

Is de levertijd afhankelijk van de betaling?

Nee, de levertijd is afhankelijk van het hulpmiddel dat is besteld. Voor veel van onze hulpmiddelen geldt een levertijd van 3 tot 5 werkdagen en voor sommige van onze artikelen geldt: ‘Op werkdagen voor 22.00 besteld? Morgen in huis’. Een schatting van de levertijd is altijd te vinden op de productpagina van het hulpmiddel. In de bestelbevestiging van onze bezorgdienst zit een track & trace link. Hiermee kun je nauwkeurig volgen wanneer de bezorger aan huis komt.

Ik heb geen betalingsbevestiging ontvangen?

Geen zorgen, dat kan kloppen. Bij hulpmiddelen die je huurt krijg je namelijk een factuur om voor het hulpmiddelen te betalen. Deze factuur geldt in dat geval als betaalbevestiging.

Bij een gekocht hulpmiddel kan het ook zijn dat je geen losse betaalbevestiging hebt ontvangen. De transactie en dus je bankafschrift geldt bij deze hulpmiddelen als betaalbevestiging.

Een bevestigingsmail van je bestelling hoor je wel los te ontvangen. Hierin kan belangrijke informatie staan zoals je ordernummer. Betaal je met creditcard of Billink en heb je geen bevestiging ontvangen? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier, of bel via: 088 - 102 0100.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Als je een bestelling plaatst waarvan één of meer hulpmiddelen worden vergoed door je zorgverzekeraar, dan betaal je geen verzendkosten. Ook bij een aankoopbedrag boven de €50,- betaal je geen verzendkosten.
Bij het huren van een hulpmiddel bedragen de verzendkosten €25,-. Alleen voor het huren van een loophulpmiddel bedragen de verzendkosten slechts €7,50.
Is het bedrag van je totale bestelling onder de €50,- dan betaal je €5,95 aan verzendkosten.

Ruilen en retourneren

Mijn hulpmiddel is defect wat nu?

Als je hulpmiddel kapot is dan kun je een serviceverzoek aanvragen. Beschrijf hierin zo duidelijk en precies mogelijk wat er niet werkt of fout gaat, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Heeft je hulpmiddel een stekker? Controleer eerst deze punten:
1. Is je stekker helemaal goed aangesloten? Stekkers kunnen soms niet helemaal goed in het stopcontact of het apparaat zitten.
2. Brandt het lampje op de laadstekker of het apparaat zelf? Het kan zijn dat het stroompunt niet goed werkt.

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen?

Op geleende hulpmiddelen die je hebt overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Als er iets niet helemaal duidelijk is kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen.
Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wij verwerken een retour binnen 48 uur nadat het bij ons is aangekomen.

Als je voor het hulpmiddel hebt betaald, maken wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan je over.

Hoe kan ik mijn hulpmiddel retour zenden?

Zorghulpmiddelen die je bij ons hebt geleend of gehuurd, zien we graag weer terug als je ze niet langer nodig hebt. Je kunt ze inleveren in de winkel of bij een uitleenpunt, dit is altijd gratis en kan zonder afspraak. Goed om te weten: een geleend/gehuurd hulpmiddel mag op een andere locatie dan waar dit is opgehaald, worden terugbezorgd. Met uitzondering van de hometrainer, deze wordt bezorgd én opgehaald.

Liever laten ophalen?

Ben je minder mobiel, of is het zorghulpmiddel groot? Je kunt het zorghulpmiddel ook laten ophalen door een chauffeur. Is het hulpmiddel vergoed door de zorgverzekeraar? Dan is dit gratis. In andere gevallen (als je huur betaalt) kunnen er kosten verbonden zijn aan het ophalen. Deze kosten worden dan in rekening gebracht.

Retour koopartikelen

Online bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, zonder opgave van reden (herroepingsrecht). Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping terug, als er is voldaan aan de voorwaarden voor retourneren en we het artikel terug hebben ontvangen. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Leenhulpmiddelen gratis terugsturen per post

Kleine zorghulpmiddelen die je leent, zoals kraamhulpmiddelen, stuur je gemakkelijk en snel gratis per pakketpost aan ons terug. Hergebruik de verzenddoos of verzendzak waarin je het pakket hebt ontvangen, en gebruik het retourlabel met het antwoordnummer. Op het retourlabel staat bij welk pakketpunt je het pakket kunt afgeven. Meestal is dat bij DHL of PostNL. Hier vind je een DHL-servicepunt bij jou in de buurt of PostNL pakketpunt. De verzendkosten voor het terugsturen van een huur- of koophulpmiddel zijn voor eigen rekening.

Hoe lang is de garantieduur?

Over het algemeen geldt het volgende voor garantie:
Op geleende hulpmiddelen die zijn overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Zit je met vragen, neem dan gerust telefonisch contact op via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen. Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Hoe kan ik hulpmiddelen met spoed retourneren na overlijden van een dierbare?

Is er spoed bij het ophalen van zorghulpmiddelen door overlijden? Maak dan een ophaalafspraak via de chat. Je start een chatgesprek rechtsonder in beeld op de website.

WMO

Ik heb vragen over de status van mijn wmo aanvraag

Je vindt een overzicht van jouw Medipoint Wmo zorghulpmiddelen door in te loggen in je persoonlijke Wmo-omgeving. Op de startpagina zie je direct een overzicht van de hulpmiddelen die zijn aangevraagd of in jouw bezit zijn. Heb je geen toegang tot de Wmo-omgeving? Voor vragen over de status van jouw Wmo aanvraag, kun je contact opnemen met de Medipoint Wmo vestiging van jouw gemeente. Klik hier om alle Wmo vestigingen te bekijken.

Waar vind ik een overzicht van mijn Medipoint Wmo zorghulpmiddelen?

Je vindt een overzicht van jouw Medipoint Wmo zorghulpmiddelen door in te loggen in het portal. Op de startpagina zie je direct een overzicht van de hulpmiddelen die zijn aangevraagd of in jouw bezit zijn. Heb je geen toegang tot de Wmo-omgeving? Voor een overzicht van jouw Wmo zorghulpmiddelen, kun je contact opnemen met de Medipoint Wmo vestiging van jouw gemeente. Klik hier om alle Wmo vestigingen te bekijken.

Mijn Wmo hulpmiddel heeft onderhoud of reparatie nodig

Als de gemeente jou de mogelijkheid geeft in het portal om zelf reparatie- en aanpassingsverzoeken in te dienen, kun je onderhoud of reparatie aanvragen. Klik op het dakje in het vakje ‘Bij cliënt’. Hier zie je de opties die de gemeente jou heeft gegeven. Heb je geen toegang tot de Wmo-omgeving? Voor vragen over reparatie en/of onderhoud, kun je contact opnemen met de Medipoint Wmo vestiging van jouw gemeente. Klik hier om alle Wmo vestigingen te bekijken.

Reparatieverzoek:
– Klik op ‘reparatieverzoek indienen’
– Er volgt dan een opmerkingenveld waarin je kunt melden wat er gerepareerd moet worden met eventuele overige informatie
– Klik op ‘reparatieverzoek indienen’ en jouw bericht wordt verstuurd naar de dichtstbijzijnde Medipoint Wmo vestiging
Aanpassingsverzoek:
– Klik op ‘aanpassingsverzoek indienen’
– Er volgt dan een opmerkingenveld waarin je kunt melden wat er aangepast moet worden met eventuele overige informatie.
– Klik op ‘aanpassingsverzoek indienen’ en jouw bericht wordt verstuurd naar de dichtstbijzijnde Wmo vestiging.

Wat gebeurt er met mijn Wmo-hulpmiddelen als ik verhuis?

Als je hulpmiddelen hebt gekregen, dan mag je de hulpmiddelen meenemen naar jouw nieuwe woonplaats. Heb je hulpmiddelen geleend van de gemeente? Neem dan, voordat je verhuist, contact op met de gemeente om te ontdekken wat hiermee moet gebeuren.

Heb je een hulpmiddel gekocht met een persoonsgebonden budget (PGB) of tegemoetkoming? Het is dan mogelijk dat je dan een deel van het bedrag moet terugbetalen. Op de website van de Zorgwijzer vind je meer informatie over PGB.

Let op: ook verhuizen binnen dezelfde gemeente kan gevolgen hebben voor jouw Wmo-hulpmiddel. Jouw woonsituatie verandert immers. Ook in deze situatie adviseren wij om contact op te nemen met jouw gemeente. Op deze pagina kun je contactgegevens van jouw gemeente vinden.

Ik heb een aanpassing nodig aan mijn Wmo-hulpmiddel

In sommige situaties zijn aanpassingen aan hulpmiddelen nodig. Voor een aanpassing aan jouw Wmo-hulpmiddel kun je een aanvraag indienen in het portaal. Heb je geen toegang tot de Wmo-omgeving? Voor vragen over aanpassingen aan je hulpmiddel kun je contact opnemen met de Medipoint Wmo-vestiging van jouw gemeente. Klik hier om alle Wmo-vestigingen te bekijken.

Ik heb het Wmo-hulpmiddel niet meer nodig: wat nu?

Je wilt de Wmo-hulp stoppen of het zorghulpmiddel inleveren. Dat kun je doen door contact op te nemen met een Wmo-vestiging bij jou in de buurt. Klik hier om alle Wmo-vestigingen te bekijken. Wanneer je contact opneemt met de Wmo-vestiging van jouw gemeente, kun je aangeven wat voor hulpmiddel je hebt en waarom je het wilt opzeggen.

Als het nodig is neemt een medewerker contact met je op om verdere afspraken te maken.

Hoe kom ik in contact met het Wmo-loket van mijn gemeente?

Het Wmo-loket van jouw gemeente is bereikbaar via de telefoon of e-mail. Voor het juiste telefoonnummer of e-mailadres kijk je het beste op de website van jouw gemeente, of op deze pagina

Eenvoudig in contact komen met je gemeente kan ook door te kiezen voor het cijfer 14 plus het netnummer van je gemeente. Bijvoorbeeld 14010 voor Rotterdam of 140172 voor Alphen aan den Rijn. Je kunt dan worden doorverbonden naar het juiste loket.

Hoe kan ik hulpmiddelen uit de Wmo aanvragen?

Aanvraag bij je gemeente

Je doet hiervoor eerst een aanvraag bij de gemeente. Dit kan vaak online, of bij het Wmo-loket. De gemeente stelt vast of je in aanmerking komt voor vergoeding en welk hulpmiddel het best bij de situatie past. De gemeente regelt de vergoeding, voor het hulpmiddel zelf kun je bij een hulpmiddelenleverancier terecht.

De gemeente en Medipoint: wie doet wat?

Medipoint is leverancier en verantwoordelijk voor het leveren van Wmo-hulpmiddelen, het onderhoud en de service bij bijvoorbeeld pech. Sommige gemeentes hebben afspraken met één hulpmiddelenleverancier. Andere gemeentes hebben afspraken met meer leveranciers, in dat geval kun je kiezen bij wie je het hulpmiddel wilt bestellen. Medipoint is de grootste hulpmiddelenleverancier van Nederland, maar heeft niet met alle gemeentes in Nederland een samenwerking. Bekijk hier met welke gemeentes Medipoint een samenwerking heeft. Ook kun je op die pagina de contactgegevens van jouw gemeente vinden.

Mijn vraag over Wmo staat er niet tussen

Heb je een andere vraag die hier niet tussenstaat? Neem dan contact op met de Wmo-vestiging van jouw gemeente. Zij helpen je graag verder. Klik hier om de contactgegevens van de Wmo-vestiging van jouw gemeente te vinden.

Welke scootmobiel krijg je van Wmo?

Wil je een scootmobiel aanvragen? Ten eerste is het goed om te weten dat niet iedereen een scootmobiel kan aanvragen, je moet ervoor in aanmerking komen. Ten tweede is het belangrijk om te weten dat je niet direct een scootmobiel aanvraagt. In werkelijkheid gaat het om het aanvragen van financiële ondersteuning in de vorm van een vergoeding. Er zijn twee beschikbare opties voor deze vergoeding:

  • Vergoeding in natura: Als je hiervoor kiest, zal de gemeente je voorzien van een scootmobiel. Meestal gaat dit om een scootmobiel met drie wielen.
  • Persoonsgebonden budget: Met deze optie krijg je de vrijheid om zelf een scootmobiel te kopen met het toegewezen budget.
Lees hier meer over het aanvragen van een Wmo-hulpmiddel.

AVG

Hoe kan ik gebruikmaken van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)

In onze privacy- en cookieverklaring kun je vinden welke persoonsgegevens wij van je verwerken, en waarom. Op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming (‘AVG’) heb je bepaalde rechten die je kunt uitoefenen in het kader van de verwerking van jouw persoonsgegevens.
Dit betreft de volgende rechten:
- Inzage verkrijgen in de precieze persoonsgegevens die we van je hebben
- Het laten corrigeren van foute persoonsgegevens
- Het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens
- Intrekken van toestemming
- Bezwaar maken tegen bepaald gebruik
- Het laten beperken van de verwerking
- Het (laten) overdragen van de persoonsgegevens

Op het moment dat je een van bovenstaande rechten wilt uitoefenen, kun je een e-mail sturen naar medux.privacy@medux.nl. Ook kun je jouw verzoek via een brief kenbaar maken. De brief kun je versturen naar: Industrieweg Oost 7A, 6662 NE Elst.

Graag ontvangen wij ook de volgende gegevens op het moment dat je een van jouw rechten wilt uitoefenen: welk recht je wil uitoefenen, jouw naam, adres en woonplaats, en jouw telefoonnummer. Wij vragen deze gegevens op om er zeker van te zijn dat jij de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren.

Wij zullen in principe binnen 30 dagen aan jouw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacyrechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij jou daarvan tijdig op de hoogte stellen.

Hoe kan ik een melding van een overleden persoon maken?

Er breekt een moeilijke periode aan als een dierbare overlijdt. We helpen je graag om jouw zaken met Medipoint op orde te krijgen en netjes af te handelen. Je kunt dit melden door een e-mail te sturen naar medux.privacy@medux.nl. Ook kun je het overlijden melden door ons een brief te sturen. De brief kun je versturen naar: Industrieweg Oost 7A, 6662 NE Elst.

Graag ontvangen wij ook de volgende gegevens van de overledene: naam, adres en woonplaats (‘NAW’), geboortedatum en een akte van overlijden. Bij de akte van overlijden kun je op de NAW-gegevens en de overlijdensdatum na, alle overige informatie wegstrepen.

Wij zullen dit spoedig verwerken en hierover contact met je opnemen.

WMO portaal

Is er een optie om clientgegevens op te zoeken middels het BSN nummer?

Op dit moment is het niet mogelijk om via het zoeken op BSN nummer gegevens te tonen in het portaal.

Wat is de verwerkingstijd na het indienen van een 301-bericht via het berichtenverkeer?

Binnen 10 tot 20 minuten is een 301-bericht verwerkt in een lopende aanvraag en is deze zichtbaar in het portaal.

Is er een optie om verhuizingen via het portaal door te geven?

Het proces van verhuizingen doorgeven verloopt op dit moment nog rechtstreeks via de Medipoint-vestiging.

Kan tegelijkertijd een voorziening worden afgemeld en aangevraagd (omruiling)?

Op dit moment is er per voorziening een opdracht nodig. Voor het afmelden van een voorziening én voor het aanvragen van een voorziening dient beide keren een opdracht te worden ingediend.

Kunnen meerdere voorzieningen in 1 aanvraag worden afgemeld?

Nee, op dit moment dient er per voorziening een ophaaldopdracht te worden aangemaakt.

Waar zijn de bijlagen te vinden die tijdens een aanvraag zijn toegevoegd?

Via de pagina “uitstaande voorzieningen” zijn de bijlagen op te vragen via de knop “bekijk documenten”.

Welke ophaaldatum moet worden ingevoerd tijdens het afmelden van een voorziening?

De ophaaldatum betreft een gewenste ophaaldatum. De Medipoint-vestiging zal de opdracht inplannen en informeren wanneer de opdracht is ingepland.

Wat is het verschil tussen een lopende aanvraag en een uitstaande voorziening?

Een lopende aanvraag is een aanvraag die op dit moment in behandeling is (deze dient nog geleverd te worden). Een uitstaande voorziening is een afgehandelde aanvraag, waarvan de voorziening inmiddels is geleverd.

Kan ook de historie van reparatiemeldingen worden ingezien?

Ja, dit kan via de uitstaande voorzieningen. Door op deze pagina de cliëntgegevens op te zoeken, vindt men het overzicht van alle uitstaande voorzieningen bij die betreffende cliënt. Men kan de gewenste voorziening aanklikken en de historie (tot 12 maanden terug) inzien.

Hoe log ik als portaalgebruiker voor de eerste keer in?

In deze handleiding is uitgelegd welke stappen doorlopen moeten worden om het gebruikersaccount te activeren en in te stellen. Uitlegvideo's voor het instellen van Multi-Factor Authenticatie met een applicatie of SMS, zijn hier te vinden: applicatie en SMS

Hoe gebruik ik als beheerder van mijn gemeente het gebruikersbeheer?

In deze video wordt uitgelegd welke stappen doorlopen moeten worden voor het beheer van de accounts.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Het bestellen van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces door je persoonsgegevens in te voeren.

Ik wil grote aantallen bestellen

Neem in dit geval gerust contact op met onze klantenservice (088-10 20 100). Wij helpen jou graag verder.

Mijn bestelling is niet compleet wat nu?

Heb je via de webshop van Medipoint iets gekocht, gehuurd of geleend en is de bestelling niet compleet? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder. De beste manier om ons te bereiken is via ons contactformulier of telefonisch (088 - 10 20 100). Zorg ervoor dat je het bestel- of ordernummer bij de hand hebt, zo kunnen we je sneller helpen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen

Als je zorghulpmiddelen bestelt die je leent of huurt (die bijvoorbeeld worden vergoed door de zorgverzekeraar), kun je zelf een datum kiezen voor de bezorging. Meestal krijg je van ons op de avond vóórdat de bestelling wordt bezorgd een bericht. Als je geen bericht hebt gekregen, vul hier de postcode, het huisnummer en de geboortedatum in, om de bestelling te volgen.

Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden door een extern bedrijf geleverd. Meestal ontvang je daar automatisch per e-mail een track & trace code van. Als wij een bestelling ontvangen van een artikel dat niet standaard op voorraad is, sturen wij dit door naar de leverancier. Deze leverancier levert het artikel dan direct aan jou. Vaak ontvang je dan geen track & trace code.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd

In de webshop staat bij ieder artikel vermeld wat de gemiddelde levertijd is. Bij veel zorghulpmiddelen is dat tussen de 3 en 5 werkdagen en sommige artikelen die voor 22.00 uur worden besteld, zijn de volgende dag in huis. Vaak kun je ook bestelling volgen met een Track & Trace code. Als je een hulpmiddel hebt geleend, kun je de bezorging hier volgen. Zo weet je wanneer je de bestelling kunt verwachten.

Krijg ik een e-mail als de bestelling is geplaatst?

Ja, als jij jouw e-mailadres hebt doorgegeven krijg je een bevestigingsmail.

In deze mail staat het orderoverzicht waarin het product en de prijs van het product te zien zijn. Ook kun je daar het ordernummer vinden dat uniek is voor jouw bestelling.

Producten en assortiment

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen?

Op geleende hulpmiddelen die je hebt overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Als er iets niet helemaal duidelijk is kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen.
Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Ik wil graag mijn mening geven over een hulpmiddel hoe werkt dat?

Je kunt jouw mening over een product geven door middel van het 'klachten en complimenten' formulier.

Welke leenproducten zijn altijd voorradig in de winkels?

Gaat u langs bij een van onze winkels en wilt u graag weten welke leenhulpmiddelen altijd op voorraad zijn?
Leenassortiment waarvoor geen afstemming met winkels nodig is:
badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, onderarmschaalkrukken, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, overzettoiletstoel, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor overige leenassortiment is wel afstemming nodig met de winkel. Bel hiervoor onze klantenservice op 088 - 10 20 100.

Kan ik bij Medipoint ook krukken lenen of huren

Ja, krukken zijn erg makkelijk te krijgen. Je kunt ze kopen of huren via een winkel of online. Houd je zorgpas, legitimatiebewijs en bankpas bij de hand.
Als je krukken huurt en aangesloten bent bij een samenwerkende ledenvereniging, dan hoef je in veel gevallen niets te betalen. Kijk bij de voordelen van jouw ledenvereniging of het huren van krukken voor jou gratis is.

Ik wil een hulpmiddel langer dan 26 weken lenen wat nu

Een hulpmiddel kun je zorgeloos 26 weken lenen via je zorgverzekeraar. Als je recht hebt op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen is die periode makkelijk te verlengen via je zorgverzekeraar of de WMO. Neem contact op met je gemeente of zorgverzekeraar om dit te regelen.
Vervolgens kun je een aanvraag indienen bij Medipoint om de leenperiode te verlengen. Neem hiervoor gerust telefonisch contact met ons op.

Heb je geen recht op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen? Geen zorgen, wij zijn er om je een hulpmiddel te bieden. Een goed alternatief is een hulpmiddel te huren of te kopen. Klik hier voor het assortiment.

Lenen en huren

Ik wil graag een hulpmiddel lenen hoe werkt dat?


Het lenen van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces.

In veel gevallen is het lenen van een hulpmiddel gratis. Dit komt omdat het vaak wordt vergoed door zorgverzekeraars of omdat je lid bent van ledenverenigingen. De gratis leenperiode is vaak maximaal 26 weken. Klik op de knop hieronder en bekijk wat precies door welke partij wordt vergoed.

Klik hieronder om direct een hulpmiddel te lenen:

Welke hulpmiddelen kan ik lenen en hoelang?

Klik hier voor een overzicht van alle hulpmiddelen. Het lenen van hulpmiddelen wordt vaak de eerste 26 weken vergoed door je zorgverzekeraar.

Kijk hier voor meer informatie over het leenproces.

Klik hier voor een overzicht van alle leenproducten.

Kan ik een gehuurd hulpmiddel ook overkopen?

In sommige gevallen is het mogelijk om een hulpmiddel over te kopen. Bevalt je hulpmiddel en heb je interesse om het over te kopen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier en benoem hierbij als onderwerp: ‘Hulpmiddel overnemen’. Vertel hier ook goed bij over welk hulpmiddel het gaat zodat we je nog beter kunnen helpen. Wij laten je weten of het mogelijk is om over te kopen en wat de vervolgstappen zijn.

Welke leenproducten zijn altijd voorradig in de winkels?

Gaat u langs bij een van onze winkels en wilt u graag weten welke leenhulpmiddelen altijd op voorraad zijn?
Leenassortiment waarvoor geen afstemming met winkels nodig is:
badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, onderarmschaalkrukken, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, overzettoiletstoel, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor overige leenassortiment is wel afstemming nodig met de winkel. Bel hiervoor onze klantenservice op 088 - 10 20 100.

Een Medipoint hulpmiddel en mijn eigen risico hoe zit dat?

Als je een basisverzekering afsluit bij een verzekeraar betaal je eerst een bedrag aan eigen risico, voordat je een vergoeding krijgt. Voor zorgkosten vanuit jouw aanvullende verzekering of tandartsverzekering hoef je geen eigen risico te betalen. Sommige zorg krijgt je niet compleet vergoed. Je betaalt dan een deel van de kosten zelf. Dit is de wettelijke eigen bijdrage. De overheid bepaalt voor welke zorg je een eigen bijdrage betaalt.

In 2024 is het verplicht eigen risico € 385,-. Dit geldt voor elke premiebetalende verzekerd vanaf 18 jaar. Kinderen onder de 18 jaar betalen dus geen eigen risico. Voor 2024 blijft het verplicht eigen risico gelijk (€ 385,-).

Je betaalt eigen risico voor:
– Een afspraak bij een medisch specialist
– Operatie of behandeling in het ziekenhuis
– Medicijnen
– Geestelijke gezondheidszorg
– Dieetadvies
– Ambulancevervoer

Je betaalt geen eigen risico voor:
– Inschrijfgeld en kosten van zorg bij een huisarts
– Kosten van verloskundige zorg en kraamzorg
– Kosten van nacontroles van nier- en leverdonoren
– Hulpmiddelen in bruikleen (Medipoint zorgverzekeraar verstrekkingen vallen binnen deze categorie)
– Ketenzorg
– Kosten die vallen onder uw aanvullende verzekering
Je maakt dus géén kosten met geleende hulpmiddelen van Medipoint, zoals een rolstoel, bed, bedverhogers, tillift, etc.

Welke leen en huurproducten zijn voorradig in de winkels?

De volgende leen- en huurproducten zijn altijd op voorraad in de winkels:

Leenproducten:
Badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm en overzettoiletstoel.

Huurproducten:
Onderarmschaalkrukken, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor de rest van de leen- en huurproducten is wel overleg nodig met de winkel. Bel hiervoor onze Klantenservice op 088 - 10 20 100.

Kan ik bij Medipoint ook krukken lenen of huren

Ja, krukken zijn erg makkelijk te krijgen. Je kunt ze kopen of huren via een winkel of online. Houd je zorgpas, legitimatiebewijs en bankpas bij de hand.
Als je krukken huurt en aangesloten bent bij een samenwerkende ledenvereniging, dan hoef je in veel gevallen niets te betalen. Kijk bij de voordelen van jouw ledenvereniging of het huren van krukken voor jou gratis is.

Ik wil een hulpmiddel langer dan 26 weken lenen wat nu

Een hulpmiddel kun je zorgeloos 26 weken lenen via je zorgverzekeraar. Als je recht hebt op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen is die periode makkelijk te verlengen via je zorgverzekeraar of de WMO. Neem contact op met je gemeente of zorgverzekeraar om dit te regelen.
Vervolgens kun je een aanvraag indienen bij Medipoint om de leenperiode te verlengen. Neem hiervoor gerust telefonisch contact met ons op.

Heb je geen recht op langdurig gebruik van zorghulpmiddelen? Geen zorgen, wij zijn er om je een hulpmiddel te bieden. Een goed alternatief is een hulpmiddel te huren of te kopen. Klik hier voor het assortiment.

Hoe kan ik hulpmiddelen aanvragen via de Regeling Medische zorg Asielzoeker (RMA)

Bij Medipoint kun je terecht voor zorghulpmiddelen via de Regeling Medische zorg Asielzoekers (RMA). Medipoint is al jaren vertrouwd leverancier van hulpmiddelen voor mobiliteit, verpleging en revalidatie voor asielzoekerscentra. Je kunt hulpmiddelen via de RMA hier aanvragen.

Kan ik een leenproduct volgen?

Meestal krijg je van ons op de avond vóórdat de bestelling wordt bezorgd een bericht. Als je geen bericht hebt gekregen, vul je hier de postcode, het huisnummer en de geboortedatum in, om de bestelling te volgen.

Kan ik een geleend hulpmiddel ophalen?

Je kunt leenhulpmiddelen die qua formaat in een auto passen, ophalen in onze winkels. Wil je weten of jouw leenhulpmiddel op voorraad is in de winkel? Kijk dan hier voor meer informatie over de voorraad.

Mijn hulpmiddel is defect wat nu?

Als je hulpmiddel kapot is dan kun je een serviceverzoek aanvragen. Beschrijf hierin zo duidelijk en precies mogelijk wat er niet werkt of fout gaat, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Heeft je hulpmiddel een stekker? Controleer eerst deze punten:
1. Is je stekker helemaal goed aangesloten? Stekkers kunnen soms niet helemaal goed in het stopcontact of het apparaat zitten.
2. Brandt het lampje op de laadstekker of het apparaat zelf? Het kan zijn dat het stroompunt niet goed werkt.

Hoe kan ik mijn hulpmiddel retour zenden?

Zorghulpmiddelen die je bij ons hebt geleend of gehuurd, zien we graag weer terug als je ze niet langer nodig hebt. Je kunt ze inleveren in de winkel of bij een uitleenpunt, dit is altijd gratis en kan zonder afspraak. Goed om te weten: een geleend/gehuurd hulpmiddel mag op een andere locatie dan waar dit is opgehaald, worden terugbezorgd. Met uitzondering van de hometrainer, deze wordt bezorgd én opgehaald.

Liever laten ophalen?

Ben je minder mobiel, of is het zorghulpmiddel groot? Je kunt het zorghulpmiddel ook laten ophalen door een chauffeur. Is het hulpmiddel vergoed door de zorgverzekeraar? Dan is dit gratis. In andere gevallen (als je huur betaalt) kunnen er kosten verbonden zijn aan het ophalen. Deze kosten worden dan in rekening gebracht.

Retour koopartikelen

Online bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, zonder opgave van reden (herroepingsrecht). Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping terug, als er is voldaan aan de voorwaarden voor retourneren en we het artikel terug hebben ontvangen. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Leenhulpmiddelen gratis terugsturen per post

Kleine zorghulpmiddelen die je leent, zoals kraamhulpmiddelen, stuur je gemakkelijk en snel gratis per pakketpost aan ons terug. Hergebruik de verzenddoos of verzendzak waarin je het pakket hebt ontvangen, en gebruik het retourlabel met het antwoordnummer. Op het retourlabel staat bij welk pakketpunt je het pakket kunt afgeven. Meestal is dat bij DHL of PostNL. Hier vind je een DHL-servicepunt bij jou in de buurt of PostNL pakketpunt. De verzendkosten voor het terugsturen van een huur- of koophulpmiddel zijn voor eigen rekening.

Waar kan ik de contactgegevens vinden?

Heb je een andere vraag en wil je contact opnemen met Medipoint? Dat kan op meerdere manieren. Je kunt contact opnemen via de chat rechtsonder op je scherm, bellen naar 088 - 10 20 100 of een bericht sturen.

Kan ik een scootmobiel huren?

Op dit moment is het niet mogelijk om scootmobielen bij ons te huren.

Kan ik een rollator lenen?

Je kunt geen rollator lenen, maar je kunt wel een rollator huren. Lees hier meer over hoe het huren van hulpmiddelen in zijn werk gaat.

Winkels en uitleenpunten

Welke leenproducten zijn altijd voorradig in de winkels?

Gaat u langs bij een van onze winkels en wilt u graag weten welke leenhulpmiddelen altijd op voorraad zijn?
Leenassortiment waarvoor geen afstemming met winkels nodig is:
badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, onderarmschaalkrukken, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, overzettoiletstoel, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor overige leenassortiment is wel afstemming nodig met de winkel. Bel hiervoor onze klantenservice op 088 - 10 20 100.

Waar vind ik jullie?

Medipoint heeft naast de webshop ook landelijke winkels waar je terecht kunt voor al jouw zorgvragen. Wilt je weten waar je in jouw buurt terecht kunt? Kijk dan in het overzicht van onze winkels.

Welke leen en huurproducten zijn voorradig in de winkels?

De volgende leen- en huurproducten zijn altijd op voorraad in de winkels:

Leenproducten:
Badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm en overzettoiletstoel.

Huurproducten:
Onderarmschaalkrukken, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.

Voor de rest van de leen- en huurproducten is wel overleg nodig met de winkel. Bel hiervoor onze Klantenservice op 088 - 10 20 100.

Waar kan ik de openingstijden vinden?

De reguliere openingstijden van de winkels, uitleenpunten en Wmo-locaties kun je hier vinden. Tijdens de feestdagen hebben het merendeel van onze winkels en uitleenpunten de volgende openingstijden. Let op dat er enkele uitzonderingen zijn. Wil je zeker weten dat de locatie waar je heen gaat geopend is? Neem dan contact op met de winkel of het uitleenpunt.

  • 24 december - open tot 16.00 uur
  • 25 en 26 december - winkels en uitleenpunten gesloten
  • 31 december - open tot 16.00 uur
  • 1 januari 2025 - winkels en uitleenpunten gesloten
  • 2 januari 2025 - winkels gesloten tot 12.00 uur i.v.m. inventarisatie en uitleenpunten zijn open
Ben je van plan om naar de winkel te gaan voor het lenen, huren en kopen van hulpmiddelen, houd dan rekening met bovenstaande openingstijden, of bestel jouw hulpmiddelen gemakkelijk, snel en veilig via onze webshop

Bezorgen

Is de levertijd afhankelijk van de betaling?

Nee, de levertijd is afhankelijk van het hulpmiddel dat is besteld. Voor veel van onze hulpmiddelen geldt een levertijd van 3 tot 5 werkdagen en voor sommige van onze artikelen geldt: ‘Op werkdagen voor 22.00 besteld? Morgen in huis’. Een schatting van de levertijd is altijd te vinden op de productpagina van het hulpmiddel. In de bestelbevestiging van onze bezorgdienst zit een track & trace link. Hiermee kun je nauwkeurig volgen wanneer de bezorger aan huis komt.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.

Kan er ook geleverd worden buiten Nederland?

De Medipoint Webshop kan niet worden gebruikt om te zorgen voor leveringen in het buitenland, met uitzondering voor België. Hiervoor kunt je jouw bestelling het beste telefonisch doorgeven via het volgende nummer: 088-10 20 100. Levering in andere landen is helaas niet mogelijk.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen

Als je zorghulpmiddelen bestelt die je leent of huurt (die bijvoorbeeld worden vergoed door de zorgverzekeraar), kun je zelf een datum kiezen voor de bezorging. Meestal krijg je van ons op de avond vóórdat de bestelling wordt bezorgd een bericht. Als je geen bericht hebt gekregen, vul hier de postcode, het huisnummer en de geboortedatum in, om de bestelling te volgen.

Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden door een extern bedrijf geleverd. Meestal ontvang je daar automatisch per e-mail een track & trace code van. Als wij een bestelling ontvangen van een artikel dat niet standaard op voorraad is, sturen wij dit door naar de leverancier. Deze leverancier levert het artikel dan direct aan jou. Vaak ontvang je dan geen track & trace code.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd

In de webshop staat bij ieder artikel vermeld wat de gemiddelde levertijd is. Bij veel zorghulpmiddelen is dat tussen de 3 en 5 werkdagen en sommige artikelen die voor 22.00 uur worden besteld, zijn de volgende dag in huis. Vaak kun je ook bestelling volgen met een Track & Trace code. Als je een hulpmiddel hebt geleend, kun je de bezorging hier volgen. Zo weet je wanneer je de bestelling kunt verwachten.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

Als je een zorghulpmiddel bij ons leent of huurt (als het bijvoorbeeld door de zorgverzekeraar wordt vergoed) kun je zelf een bezorgdag kiezen. Zorghulpmiddelen waarvoor je betaalt, worden verzonden door een extern bedrijf en deze worden vaak verstuurd met pakketpost. Daarbij kun je geen bezorgmoment kiezen. Bij de producten in de webshop staat wel aangegeven wat de verwachtte levertijd is.

Kan ik mijn bestelling ook ergens afhalen?

Het is mogelijk om producten naar Medipoint winkels te sturen om ze daar op te halen. Dit geldt voor producten die je kunt kopen en lenen. Kijk goed bij het bestellen van de producten naar de bezorgopties. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om producten op het moment zelf bij een winkel te kopen, lenen of huren.

Persoonlijk advies

Ik wil mijn afspraak annuleren of wijzigen

Om een afspraak te wijzigen of annuleren kun je het beste ons contactformulier invullen. Benoem in het formulier je unieke afspraaknummer en wat je graag wilt veranderen aan de afspraak.

Ik heb een suggestie/opmerking/andere vraag wat nu?

Wanneer je een suggestie, opmerking of andere vraag heeft dan horen we dat graag. Je kunt hiervoor gebruik maken van het contactformulier of bel 088 - 10 20 100. Wij zijn er voor je, als je ons nodig hebt.

Ik heb een vraag over mijn verwijsbrief

Naar welk adres moet ik mijn verwijsbrief opsturen?
Medipoint
Antwoordnummer 229
1440 VB Purmerend
E-mail: verwijsbrief@medipoint.nl
Fax: 088 – 654 08 98

Als je een andere vraag hebt, vul dat ons contactformulier in en geef bij onderwerp aan dat het om een verwijsbrief gaat.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Leenproducten
Voor geleende hulpmiddelen hoef je zelf niets rechtstreeks aan ons te betalen. Dit loopt via de zorgverzekering.

Huurproducten
Als je een hulpmiddel huurt, lopen alle betalingen via facturen. Het verschilt per hulpmiddel of je dan een bedrag per week of maand moet betalen. Je ontvangt dan iedere 4 weken of iedere maand een factuur per post.

Koopproducten
In de webshop kun je hulpmiddelen kopen via verschillende betaalmogelijkheden: iDEAL, creditcard (Visa, Mastercard) en Billink (achteraf betalen).

iDEAL
iDEAL is een online betaalsysteem voor bijna alle banken in Nederland. Met iDEAL betaal je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen. Dit doe je via de vertrouwde internet betaalomgeving.

Billink
Met de betaaloptie ”Billink” kun je achteraf betalen. Betalen via Billink is mogelijk bij bedragen tussen de € 25,- en € 2.500.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, achteraf betalen is mogelijk via de betaaloptie ‘Billink’. Betalen met Billink is mogelijk voor bedragen tussen de €25,- en €2.500. Nadat je hebt betaald ontvang je via de mail een bevestiging van de bestelling en de factuur. De factuur moet binnen 14 dagen na ontvangst worden betaald.

Mag ik het bedrag ook overmaken?

Het is helaas niet mogelijk om een bedrag over te maken, zonder gebruik te maken van achteraf betalen via ‘Billink’. Als je liever geen gebruik maakt van online betalen via iDEAL of een creditcard, dan is het altijd mogelijk om langs te komen bij één van onze winkels.

Is de levertijd afhankelijk van de betaling?

Nee, de levertijd is afhankelijk van het hulpmiddel dat is besteld. Voor veel van onze hulpmiddelen geldt een levertijd van 3 tot 5 werkdagen en voor sommige van onze artikelen geldt: ‘Op werkdagen voor 22.00 besteld? Morgen in huis’. Een schatting van de levertijd is altijd te vinden op de productpagina van het hulpmiddel. In de bestelbevestiging van onze bezorgdienst zit een track & trace link. Hiermee kun je nauwkeurig volgen wanneer de bezorger aan huis komt.

Ik heb geen betalingsbevestiging ontvangen?

Geen zorgen, dat kan kloppen. Bij hulpmiddelen die je huurt krijg je namelijk een factuur om voor het hulpmiddelen te betalen. Deze factuur geldt in dat geval als betaalbevestiging.

Bij een gekocht hulpmiddel kan het ook zijn dat je geen losse betaalbevestiging hebt ontvangen. De transactie en dus je bankafschrift geldt bij deze hulpmiddelen als betaalbevestiging.

Een bevestigingsmail van je bestelling hoor je wel los te ontvangen. Hierin kan belangrijke informatie staan zoals je ordernummer. Betaal je met creditcard of Billink en heb je geen bevestiging ontvangen? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier, of bel via: 088 - 102 0100.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Als je een bestelling plaatst waarvan één of meer hulpmiddelen worden vergoed door je zorgverzekeraar, dan betaal je geen verzendkosten. Ook bij een aankoopbedrag boven de €50,- betaal je geen verzendkosten.
Bij het huren van een hulpmiddel bedragen de verzendkosten €25,-. Alleen voor het huren van een loophulpmiddel bedragen de verzendkosten slechts €7,50.
Is het bedrag van je totale bestelling onder de €50,- dan betaal je €5,95 aan verzendkosten.

Ruilen en retourneren

Mijn hulpmiddel is defect wat nu?

Als je hulpmiddel kapot is dan kun je een serviceverzoek aanvragen. Beschrijf hierin zo duidelijk en precies mogelijk wat er niet werkt of fout gaat, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Heeft je hulpmiddel een stekker? Controleer eerst deze punten:
1. Is je stekker helemaal goed aangesloten? Stekkers kunnen soms niet helemaal goed in het stopcontact of het apparaat zitten.
2. Brandt het lampje op de laadstekker of het apparaat zelf? Het kan zijn dat het stroompunt niet goed werkt.

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen?

Op geleende hulpmiddelen die je hebt overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Als er iets niet helemaal duidelijk is kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen.
Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet is betaald, is het nog mogelijk om je winkelwagen leeg te maken. Als de bestelling is geplaatst en je al wel hebt betaald, dan kun je het bestehet contactformulier invullen.
Om sneller geholpen te worden is het handig als je even het bestel- of ordernummer benoemd en aangeeft of je de bestelling wilt annuleren of wijzigen.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wij verwerken een retour binnen 48 uur nadat het bij ons is aangekomen.

Als je voor het hulpmiddel hebt betaald, maken wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan je over.

Hoe kan ik mijn hulpmiddel retour zenden?

Zorghulpmiddelen die je bij ons hebt geleend of gehuurd, zien we graag weer terug als je ze niet langer nodig hebt. Je kunt ze inleveren in de winkel of bij een uitleenpunt, dit is altijd gratis en kan zonder afspraak. Goed om te weten: een geleend/gehuurd hulpmiddel mag op een andere locatie dan waar dit is opgehaald, worden terugbezorgd. Met uitzondering van de hometrainer, deze wordt bezorgd én opgehaald.

Liever laten ophalen?

Ben je minder mobiel, of is het zorghulpmiddel groot? Je kunt het zorghulpmiddel ook laten ophalen door een chauffeur. Is het hulpmiddel vergoed door de zorgverzekeraar? Dan is dit gratis. In andere gevallen (als je huur betaalt) kunnen er kosten verbonden zijn aan het ophalen. Deze kosten worden dan in rekening gebracht.

Retour koopartikelen

Online bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, zonder opgave van reden (herroepingsrecht). Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping terug, als er is voldaan aan de voorwaarden voor retourneren en we het artikel terug hebben ontvangen. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Leenhulpmiddelen gratis terugsturen per post

Kleine zorghulpmiddelen die je leent, zoals kraamhulpmiddelen, stuur je gemakkelijk en snel gratis per pakketpost aan ons terug. Hergebruik de verzenddoos of verzendzak waarin je het pakket hebt ontvangen, en gebruik het retourlabel met het antwoordnummer. Op het retourlabel staat bij welk pakketpunt je het pakket kunt afgeven. Meestal is dat bij DHL of PostNL. Hier vind je een DHL-servicepunt bij jou in de buurt of PostNL pakketpunt. De verzendkosten voor het terugsturen van een huur- of koophulpmiddel zijn voor eigen rekening.

Hoe lang is de garantieduur?

Over het algemeen geldt het volgende voor garantie:
Op geleende hulpmiddelen die zijn overgekocht zit zes maanden garantie.

Gekochte producten hebben vaak een garantieperiode van twee jaar. De beste manier om te kijken hoelang de garantieperiode is van jouw zorghulpmiddel is door in de gebruiksaanwijzing van het hulpmiddel te kijken.

Op meubels, bedden en matrassen zit drie jaar volledige garantie. Als de reparateur vindt dat er een geldige klacht is ingediend, wordt het hulpmiddel gratis gerepareerd en worden er geen voorrijkosten gerekend. Als het hulpmiddel niet te repareren is, dan krijg je een vervangend hulpmiddel.

Zit je met vragen, neem dan gerust telefonisch contact op via 088 - 10 20 100 of via het contactformulier. Bij het aanvragen van garantie is het handig om informatie over het hulpmiddel bij de hand te houden. Gegevens zoals hoe het hulpmiddel kapot is gegaan, de naam van het hulpmiddel en de aankoopdatum zijn handig om je sneller te helpen. Bij garantie aanvragen houden wij de richtlijnen aan van de wet en algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO).

Hoe kan ik hulpmiddelen met spoed retourneren na overlijden van een dierbare?

Is er spoed bij het ophalen van zorghulpmiddelen door overlijden? Maak dan een ophaalafspraak via de chat. Je start een chatgesprek rechtsonder in beeld op de website.

WMO

Ik heb vragen over de status van mijn wmo aanvraag

Je vindt een overzicht van jouw Medipoint Wmo zorghulpmiddelen door in te loggen in je persoonlijke Wmo-omgeving. Op de startpagina zie je direct een overzicht van de hulpmiddelen die zijn aangevraagd of in jouw bezit zijn. Heb je geen toegang tot de Wmo-omgeving? Voor vragen over de status van jouw Wmo aanvraag, kun je contact opnemen met de Medipoint Wmo vestiging van jouw gemeente. Klik hier om alle Wmo vestigingen te bekijken.

Waar vind ik een overzicht van mijn Medipoint Wmo zorghulpmiddelen?

Je vindt een overzicht van jouw Medipoint Wmo zorghulpmiddelen door in te loggen in het portal. Op de startpagina zie je direct een overzicht van de hulpmiddelen die zijn aangevraagd of in jouw bezit zijn. Heb je geen toegang tot de Wmo-omgeving? Voor een overzicht van jouw Wmo zorghulpmiddelen, kun je contact opnemen met de Medipoint Wmo vestiging van jouw gemeente. Klik hier om alle Wmo vestigingen te bekijken.

Mijn Wmo hulpmiddel heeft onderhoud of reparatie nodig

Als de gemeente jou de mogelijkheid geeft in het portal om zelf reparatie- en aanpassingsverzoeken in te dienen, kun je onderhoud of reparatie aanvragen. Klik op het dakje in het vakje ‘Bij cliënt’. Hier zie je de opties die de gemeente jou heeft gegeven. Heb je geen toegang tot de Wmo-omgeving? Voor vragen over reparatie en/of onderhoud, kun je contact opnemen met de Medipoint Wmo vestiging van jouw gemeente. Klik hier om alle Wmo vestigingen te bekijken.

Reparatieverzoek:
– Klik op ‘reparatieverzoek indienen’
– Er volgt dan een opmerkingenveld waarin je kunt melden wat er gerepareerd moet worden met eventuele overige informatie
– Klik op ‘reparatieverzoek indienen’ en jouw bericht wordt verstuurd naar de dichtstbijzijnde Medipoint Wmo vestiging
Aanpassingsverzoek:
– Klik op ‘aanpassingsverzoek indienen’
– Er volgt dan een opmerkingenveld waarin je kunt melden wat er aangepast moet worden met eventuele overige informatie.
– Klik op ‘aanpassingsverzoek indienen’ en jouw bericht wordt verstuurd naar de dichtstbijzijnde Wmo vestiging.

Wat gebeurt er met mijn Wmo-hulpmiddelen als ik verhuis?

Als je hulpmiddelen hebt gekregen, dan mag je de hulpmiddelen meenemen naar jouw nieuwe woonplaats. Heb je hulpmiddelen geleend van de gemeente? Neem dan, voordat je verhuist, contact op met de gemeente om te ontdekken wat hiermee moet gebeuren.

Heb je een hulpmiddel gekocht met een persoonsgebonden budget (PGB) of tegemoetkoming? Het is dan mogelijk dat je dan een deel van het bedrag moet terugbetalen. Op de website van de Zorgwijzer vind je meer informatie over PGB.

Let op: ook verhuizen binnen dezelfde gemeente kan gevolgen hebben voor jouw Wmo-hulpmiddel. Jouw woonsituatie verandert immers. Ook in deze situatie adviseren wij om contact op te nemen met jouw gemeente. Op deze pagina kun je contactgegevens van jouw gemeente vinden.

Ik heb een aanpassing nodig aan mijn Wmo-hulpmiddel

In sommige situaties zijn aanpassingen aan hulpmiddelen nodig. Voor een aanpassing aan jouw Wmo-hulpmiddel kun je een aanvraag indienen in het portaal. Heb je geen toegang tot de Wmo-omgeving? Voor vragen over aanpassingen aan je hulpmiddel kun je contact opnemen met de Medipoint Wmo-vestiging van jouw gemeente. Klik hier om alle Wmo-vestigingen te bekijken.

Ik heb het Wmo-hulpmiddel niet meer nodig: wat nu?

Je wilt de Wmo-hulp stoppen of het zorghulpmiddel inleveren. Dat kun je doen door contact op te nemen met een Wmo-vestiging bij jou in de buurt. Klik hier om alle Wmo-vestigingen te bekijken. Wanneer je contact opneemt met de Wmo-vestiging van jouw gemeente, kun je aangeven wat voor hulpmiddel je hebt en waarom je het wilt opzeggen.

Als het nodig is neemt een medewerker contact met je op om verdere afspraken te maken.

Hoe kom ik in contact met het Wmo-loket van mijn gemeente?

Het Wmo-loket van jouw gemeente is bereikbaar via de telefoon of e-mail. Voor het juiste telefoonnummer of e-mailadres kijk je het beste op de website van jouw gemeente, of op deze pagina

Eenvoudig in contact komen met je gemeente kan ook door te kiezen voor het cijfer 14 plus het netnummer van je gemeente. Bijvoorbeeld 14010 voor Rotterdam of 140172 voor Alphen aan den Rijn. Je kunt dan worden doorverbonden naar het juiste loket.

Hoe kan ik hulpmiddelen uit de Wmo aanvragen?

Aanvraag bij je gemeente

Je doet hiervoor eerst een aanvraag bij de gemeente. Dit kan vaak online, of bij het Wmo-loket. De gemeente stelt vast of je in aanmerking komt voor vergoeding en welk hulpmiddel het best bij de situatie past. De gemeente regelt de vergoeding, voor het hulpmiddel zelf kun je bij een hulpmiddelenleverancier terecht.

De gemeente en Medipoint: wie doet wat?

Medipoint is leverancier en verantwoordelijk voor het leveren van Wmo-hulpmiddelen, het onderhoud en de service bij bijvoorbeeld pech. Sommige gemeentes hebben afspraken met één hulpmiddelenleverancier. Andere gemeentes hebben afspraken met meer leveranciers, in dat geval kun je kiezen bij wie je het hulpmiddel wilt bestellen. Medipoint is de grootste hulpmiddelenleverancier van Nederland, maar heeft niet met alle gemeentes in Nederland een samenwerking. Bekijk hier met welke gemeentes Medipoint een samenwerking heeft. Ook kun je op die pagina de contactgegevens van jouw gemeente vinden.

Mijn vraag over Wmo staat er niet tussen

Heb je een andere vraag die hier niet tussenstaat? Neem dan contact op met de Wmo-vestiging van jouw gemeente. Zij helpen je graag verder. Klik hier om de contactgegevens van de Wmo-vestiging van jouw gemeente te vinden.

Welke scootmobiel krijg je van Wmo?

Wil je een scootmobiel aanvragen? Ten eerste is het goed om te weten dat niet iedereen een scootmobiel kan aanvragen, je moet ervoor in aanmerking komen. Ten tweede is het belangrijk om te weten dat je niet direct een scootmobiel aanvraagt. In werkelijkheid gaat het om het aanvragen van financiële ondersteuning in de vorm van een vergoeding. Er zijn twee beschikbare opties voor deze vergoeding:

  • Vergoeding in natura: Als je hiervoor kiest, zal de gemeente je voorzien van een scootmobiel. Meestal gaat dit om een scootmobiel met drie wielen.
  • Persoonsgebonden budget: Met deze optie krijg je de vrijheid om zelf een scootmobiel te kopen met het toegewezen budget.
Lees hier meer over het aanvragen van een Wmo-hulpmiddel.

AVG

Hoe kan ik gebruikmaken van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)

In onze privacy- en cookieverklaring kun je vinden welke persoonsgegevens wij van je verwerken, en waarom. Op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming (‘AVG’) heb je bepaalde rechten die je kunt uitoefenen in het kader van de verwerking van jouw persoonsgegevens.
Dit betreft de volgende rechten:
- Inzage verkrijgen in de precieze persoonsgegevens die we van je hebben
- Het laten corrigeren van foute persoonsgegevens
- Het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens
- Intrekken van toestemming
- Bezwaar maken tegen bepaald gebruik
- Het laten beperken van de verwerking
- Het (laten) overdragen van de persoonsgegevens

Op het moment dat je een van bovenstaande rechten wilt uitoefenen, kun je een e-mail sturen naar medux.privacy@medux.nl. Ook kun je jouw verzoek via een brief kenbaar maken. De brief kun je versturen naar: Industrieweg Oost 7A, 6662 NE Elst.

Graag ontvangen wij ook de volgende gegevens op het moment dat je een van jouw rechten wilt uitoefenen: welk recht je wil uitoefenen, jouw naam, adres en woonplaats, en jouw telefoonnummer. Wij vragen deze gegevens op om er zeker van te zijn dat jij de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren.

Wij zullen in principe binnen 30 dagen aan jouw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacyrechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij jou daarvan tijdig op de hoogte stellen.

Hoe kan ik een melding van een overleden persoon maken?

Er breekt een moeilijke periode aan als een dierbare overlijdt. We helpen je graag om jouw zaken met Medipoint op orde te krijgen en netjes af te handelen. Je kunt dit melden door een e-mail te sturen naar medux.privacy@medux.nl. Ook kun je het overlijden melden door ons een brief te sturen. De brief kun je versturen naar: Industrieweg Oost 7A, 6662 NE Elst.

Graag ontvangen wij ook de volgende gegevens van de overledene: naam, adres en woonplaats (‘NAW’), geboortedatum en een akte van overlijden. Bij de akte van overlijden kun je op de NAW-gegevens en de overlijdensdatum na, alle overige informatie wegstrepen.

Wij zullen dit spoedig verwerken en hierover contact met je opnemen.

WMO portaal

Is er een optie om clientgegevens op te zoeken middels het BSN nummer?

Op dit moment is het niet mogelijk om via het zoeken op BSN nummer gegevens te tonen in het portaal.

Wat is de verwerkingstijd na het indienen van een 301-bericht via het berichtenverkeer?

Binnen 10 tot 20 minuten is een 301-bericht verwerkt in een lopende aanvraag en is deze zichtbaar in het portaal.

Is er een optie om verhuizingen via het portaal door te geven?

Het proces van verhuizingen doorgeven verloopt op dit moment nog rechtstreeks via de Medipoint-vestiging.

Kan tegelijkertijd een voorziening worden afgemeld en aangevraagd (omruiling)?

Op dit moment is er per voorziening een opdracht nodig. Voor het afmelden van een voorziening én voor het aanvragen van een voorziening dient beide keren een opdracht te worden ingediend.

Kunnen meerdere voorzieningen in 1 aanvraag worden afgemeld?

Nee, op dit moment dient er per voorziening een ophaaldopdracht te worden aangemaakt.

Waar zijn de bijlagen te vinden die tijdens een aanvraag zijn toegevoegd?

Via de pagina “uitstaande voorzieningen” zijn de bijlagen op te vragen via de knop “bekijk documenten”.

Welke ophaaldatum moet worden ingevoerd tijdens het afmelden van een voorziening?

De ophaaldatum betreft een gewenste ophaaldatum. De Medipoint-vestiging zal de opdracht inplannen en informeren wanneer de opdracht is ingepland.

Wat is het verschil tussen een lopende aanvraag en een uitstaande voorziening?

Een lopende aanvraag is een aanvraag die op dit moment in behandeling is (deze dient nog geleverd te worden). Een uitstaande voorziening is een afgehandelde aanvraag, waarvan de voorziening inmiddels is geleverd.

Kan ook de historie van reparatiemeldingen worden ingezien?

Ja, dit kan via de uitstaande voorzieningen. Door op deze pagina de cliëntgegevens op te zoeken, vindt men het overzicht van alle uitstaande voorzieningen bij die betreffende cliënt. Men kan de gewenste voorziening aanklikken en de historie (tot 12 maanden terug) inzien.

Hoe log ik als portaalgebruiker voor de eerste keer in?

In deze handleiding is uitgelegd welke stappen doorlopen moeten worden om het gebruikersaccount te activeren en in te stellen. Uitlegvideo's voor het instellen van Multi-Factor Authenticatie met een applicatie of SMS, zijn hier te vinden: applicatie en SMS

Hoe gebruik ik als beheerder van mijn gemeente het gebruikersbeheer?

In deze video wordt uitgelegd welke stappen doorlopen moeten worden voor het beheer van de accounts.