Veelgestelde vragen over de Medipoint winkels
Algemene winkel informatie
Openingstijden
+-
Openingstijden
Bij elke locatie staan de openingstijden vermeld.
Voer je postcode of huisnummer in en je dichtstbijzijnde locatie verschijnt bovenaan. Klik op de button 'meer informatie' onder het adres om de openingstijden te zien.
Voorraad assortiment
Welke leen- en huurproducten zijn voorradig in de winkels?
+-
Welke leen- en huurproducten zijn voorradig in de winkels?
De volgende leen- en huurproducten zijn altijd op voorraad in de winkels:
Leenproducten:
Badplank, bedverhogers, dekenboog, douchekruk, douchestoel, draaischijf, drempelhulp, rol-/glijlaken, windring, ondersteek, rolstoel standaard / gipssteun links / gipssteun rechts / met comfort beensteunen, rugsteun, toiletstoel, toiletverhoger 5 en 10 cm en overzettoiletstoel.
Huurproducten:
Onderarmschaalkrukken, elleboogkruk open en gesloten manchet, krukken voor kinderen, okselkruk, 4-poot kruk/eiffelkruk, looprek medium en large.
Voor de rest van de leen- en huurproducten is wel overleg nodig met de winkel. Bel hiervoor onze Klantenservice op 088 - 10 20 100.
Actieproducten
+-
Actieproducten
Bij elke winkel kun je terecht voor de actieproducten die worden ingezet tijdens de actieperiode. Het aanbod kan per winkel verschillen.
Is het gewenste product niet aanwezig, dan kunnen wij deze in de winkel voor je bestellen. Je kunt het product later ophalen in de winkel of laten thuisbezorgen.
Web only actieproducten
+-
Web only actieproducten
Tijdens de lopende acties kan het voorkomen dat er producten worden aangeboden als ‘web only’ aanbieding. Deze producten zijn dus alleen online te verkrijgen.
Klik hieronder op de link en bestel de web only producten gemakkelijk via onze webshop.
Retour
Ik heb mijn geleende/gehuurde hulpmiddel niet meer nodig wat nu?
+-
Ik heb mijn geleende/gehuurde hulpmiddel niet meer nodig wat nu?
Hulpmiddelen kun je altijd terugsturen als je dat wilt. Kijk voor het terugsturen van hulpmiddelen bij de veelgestelde vraag ‘hoe kan ik mijn hulpmiddel terugsturen?’
Hoe je voor het hulpmiddel hebt betaald bepaald wat je bij het terugbrengen nog moet betalen. De betaling van geleende hulpmiddelen wordt via je zorgverzekeraar geregeld.
Huurproducten
Het huren van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces. Een klein verschil is dat wij je na het plaatsen van de bestelling even bellen. Dit doen we om je op weg te helpen en de aanvraag om te zetten in een bestelling. Het bedrag dat je betaalt is de minimale huurtermijn. Deze termijn verschilt per product en vind je op de betreffende productpagina. Iedere 4 weken ontvang je een factuur van het huurbedrag. Ga je over de minimale huurtermijn heen, dan betaal je altijd een huurbedrag per week. Er wordt niet per dag gefactureerd, maar per week. Als je zelf een hulpmiddel hebt gehuurd kost het terugsturen €25, alleen voor loophulpmiddelen kost het €7,50.
Koopproducten
Gekochte hulpmiddelen mogen binnen 14 dagen teruggestuurd worden. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug. Als je buiten die periode een hulpmiddel wilt terugsturen kun je gebruik maken van de garantie.
Hygiëne-producten
Hygiëne-producten mogen alleen teruggestuurd worden in de originele ongeopende en onbeschadigde verpakking. Als je gebruik wilt maken van de garantie mag dat natuurlijk wel, dat gaat dan op dezelfde manier als alle andere producten. Kijk bij ‘mogen alle hulpmiddelen worden teruggestuurd?’ om te kijken voor welke producten deze regeling geldt.
Heb je vragen? Je kunt ons gerust bellen op 088 - 10 20 100 of mailen via: retour@medipoint.nl. Het is handig om hierbij het ordernummer, naam en adresgegevens van je bestelling bij de hand te houden.
Mag alles worden geretourneerd?
+-
Mag alles worden geretourneerd?
Kan ik mijn artikel ook in de winkel retourneren?
+-
Kan ik mijn artikel ook in de winkel retourneren?
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
+-
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
Vergoed via zorgverzekeraar - gratis
Als je een zorghulpmiddel hebt geleend of gehuurd via de zorgverzekeraar, dan hoef je geen kosten te betalen voor terugsturen of ophalen. Zelf terugbrengen in de winkel of in het uitleenpunt is altijd gratis en kan zonder afspraak. Kleine zorghulpmiddelen kun je ook zelf terugsturen als pakket met een pakketdienst. Heb je het pakket via DHL ontvangen? Gebruik dan de retourdoos of retourenvelop om het pakket gratis terug te sturen, en gebruik het meegeleverde retourlabel. Voor het ophalen van grote zorghulpmiddelen, Maak je een ophaalafspraak.
Huur - kosten koerier Als je zelf een zorghulpmiddel hebt gehuurd (zoals een scootmobiel of hometrainer), rekenen we €25,- voor het afleveren en €25,- voor het ophalen met een koerier. Voor het terugsturen van gehuurde loophulpmiddelen rekenen we €7,50 voor het afleveren en €7,50 voor het ophalen met een koerier. Terugbrengen in de winkel of in het uitleenpunt is altijd gratis en kan zonder afspraak. De kosten worden in rekening gebracht.
Online koopproducten - verzendkosten Online bestellingen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, zonder opgave van reden (herroepingsrecht). Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping terug, als er is voldaan aan de voorwaarden voor retourneren en we het artikel hebben ontvangen. Je stuurt het pakket naar:
Medipoint Webshop t.a.v. Retouren Mercuriusweg 5 1531 AD Wormer
Lever het pakket in bij een pakketdienst naar keuze (zoals PostNL of DHL). Vraag altijd om een track en tracecode. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening. Terugbrengen in de winkel van een online aankoop, kan alleen als het pakket is verpakt als een retourpakket en aan alle voorwaarden voor retourneren voldoet. Je kunt gekochte producten niet bij een uitleenpunt terugbrengen.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
+-
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wij verwerken een retour binnen 48 uur nadat het bij ons is aangekomen.
Als je voor het hulpmiddel hebt betaald, maken wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan je over.
Overig
Veelgestelde vragen
+-
Veelgestelde vragen
Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk dan bij de veelgestelde vragen. Daar zijn onze meest gestelde vragen met de antwoorden daarop te vinden.
Heb je niet het antwoord kunnen vinden waar je naar zocht, neem dan gerust contact met ons op via 088 - 10 20 100 of stel je vraag via ons contactformulier.
Vervoer
Openbaar Vervoer
+-
Openbaar Vervoer
Reparatie
Reparatie
+-
Reparatie
Voor reparaties kun je gemakkelijk terecht in onze winkels. Soms kan het hulpmiddel niet direct worden gemaakt, dan kan het zijn dat wij het voor korte tijd innemen. Vaak kan er dan een vervangend leenhulpmiddel worden geregeld tijdens de reparatieperiode.
Leenhulpmiddelen zijn gratis in de meeste gevallen, kijk bij de voordelen van je verzekering of ledenvereniging of dit voor jou geldt.
Het is ook mogelijk om digitaal een reparatie aan te vragen. Vraag een reparatie aan via de knop hieronder.
Ruilen van een hulpmiddel
Ruilen van een hulpmiddel
+-
Ruilen van een hulpmiddel
Wij willen graag dat je tevreden bent over onze producten.
Is dat niet het geval? Dan kun je deze binnen 14 dagen terugbrengen. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug. Breng je gekochte hulpmiddel terug in de dichtstbijzijnde winkel of stuur het terug via de pakketdienst.
Bestelling
Ik wil graag een zorghulpmiddel lenen. Hoe werkt dat?
+-
Ik wil graag een zorghulpmiddel lenen. Hoe werkt dat?
Het lenen van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces.
In veel gevallen is het lenen van een hulpmiddel gratis. Dit komt omdat het vaak wordt vergoed door zorgverzekeraars of omdat je lid bent van ledenverenigingen. De gratis leenperiode is vaak maximaal 26 weken. Klik op de knop hieronder en bekijk wat precies door welke partij wordt vergoed.
Klik hieronder om direct een hulpmiddel te lenen:
Welke hulpmiddelen kan ik lenen en voor hoelang?
+-
Welke hulpmiddelen kan ik lenen en voor hoelang?
Ik wil graag een hulpmiddel huren. Hoe werkt dat?
+-
Ik wil graag een hulpmiddel huren. Hoe werkt dat?
Klik hieronder om direct een hulpmiddel te huren:
Het huren van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces. Een klein verschil is dat wij je na het plaatsen van de bestellen even bellen. Dit doen we om je op weg te helpen en de aanvraag om te zetten in een bestelling.
Iedere 4 weken ontvang je een factuur van het betaalbedrag. Schrik niet als je na afloop nog een factuur krijgt. Nadat je het hulpmiddel hebt teruggebracht is er vaak nog een klein resterend bedrag dat betaald moet worden. Dit hangt af van het laatste betaalmoment en of de factuurperiode dagelijks, wekelijks of maandelijks is.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
+-
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Het bestellen van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. Je kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces door je persoonsgegevens in te voeren.
Krijg ik een e-mail als de bestelling is geplaatst?
+-
Krijg ik een e-mail als de bestelling is geplaatst?
Ja, als jij jouw e-mailadres hebt doorgegeven krijg je een bevestigingsmail.
In deze mail staat het orderoverzicht waarin het product en de prijs van het product te zien zijn. Ook kun je daar het ordernummer vinden dat uniek is voor jouw bestelling.