basket check twitter facebook youtube linkedin voordeel-advies voordeel-assortiment voordeel-vrijheid search caret-down caret-down no-image
  • Veilig online betalen
  • Boven €25,- gratis thuisbezorgd
  • 60 echte winkels door heel nederland

Uw leverancier van Wmo hulpmiddelen

Medipoint is een ervaren Wmo (wet maatschappelijke ondersteuning) hulpmiddelen leverancier voor de gemeente en de klant. Zo is Medipoint al meer dan 25 jaar actief als Wmo leverancier en werken we voor meer dan 250 gemeenten.

Uw leverancier van Wmo hulpmiddelen

Medipoint is een ervaren Wmo (wet maatschappelijke ondersteuning) hulpmiddelen leverancier voor de gemeente en de klant. Zo is Medipoint al meer dan 25 jaar actief als Wmo leverancier en werken we voor meer dan 250 gemeenten.

Voordeel Plaatje

Wat kunt u verwachten als Wmo klant van Medipoint?

Wij werken per gemeente met een vast team. Dit betekent voor klanten een vaste adviseur en een vaste servicemonteur en voor gemeenten vaste aanspreekpunten. Wij zorgen ervoor dat de Wmo hulpmiddelen aansluiten bij de behoefte van de klant. U kunt bij ons voor het hele traject van selectie tot levering van het hulpmiddel terecht. Ook kunt u rekenen op 24/7 service en onderhoud. 

  • Professioneel advies en vaste contactpersonen
  • Kennis over mogelijkheden binnen de Wmo
  • Uitstekende service en onderhoud aan uw hulpmiddel
  • Dichtbij aanwezig en 24/7 bereikbaar
Voordeel Plaatje

Hoe verloopt het Wmo proces

Stap 1 | Een beperking
U komt een beperking tegen in het dagelijks leven waardoor u niet meer kunt doen wat u zou willen of moeten doen zoals zelf boodschappen halen.

Stap 2 | Aanvraag bij de gemeente
U kunt de gemeente laten meedenken over een mogelijke oplossing voor uw beperking. Er zijn verschillende hulpmiddelen die u vanuit de Wmo zou kunnen ontvangen als dit nodig is:
– Rolstoelvoorzieningen
– Vervoersvoorzieningen zoals een scootmobiel of driewielfiets
– Woonvoorzieningen zoals een verrijdbare douchestoel

Stap 3 | Keukentafelgesprek
Na het indienen van uw aanvraag, zal een Wmo consulent contact met u opnemen om de aanvraag te bespreken. Dit kan via de telefoon of bij u thuis. De Wmo consulent zal verschillende vragen stellen over wat u nog zelf kan doen en waar u moeite mee heeft.

Stap 4 | Het verslag
Om te controleren of de Wmo consulent goed begrijpt wat uw aanvraag inhoudt, maakt de consulent een verslag. Dit verslag krijgt u ook, en moet u ondertekenen om aan te geven dat u het eens bent met de inhoud van de aanvraag.

Stap 5 | Het hulpmiddel
Als u naar aanleiding van het gesprek in aanmerking komt voor een hulpmiddel, dan zal de Wmo consulent een opdracht sturen naar de Wmo leverancier. De Wmo leverancier neemt dan contact met u op, om een afspraak te maken en uw gebruikerswensen door te spreken

Stap 6 | De passing
Op de dag van uw afspraak komt een Medipoint adviseur langs met 1 of meerdere hulpmiddelen. Tijdens de afspraak zal de adviseur afstemmen of het hulpmiddel passend is, met u oefenen en of er nog aanpassingen nodig zijn.

Stap 7 | De levering
Wanneer het hulpmiddel aangepast is op uw behoeften, ontvangt u het hulpmiddel en uitleg over het gebruik en onderhoud. Medipoint regelt de vergoeding van het hulpmiddel samen met de gemeente. Voor een aantal hulpmiddel geldt een eigen bijdrage, de consulent kan u hierover informeren.

Wmo klanten portal

Medipoint heeft een vernieuwd Wmo portal voor klanten. Een persoonlijke omgeving waar u 24/7 uw persoonlijke gegevens, de zorghulpmiddelen die aangevraagd en geleverd zijn vanuit de gemeente in kan zien.

Wmo gemeente portal

Medipoint heeft een vernieuwd en innovatief portal voor gemeenten. Het portal is een persoonlijke omgeving waar u online 24/7 zorghulpmiddelen voor uw cliënten kunt aanvragen, de status van uw lopende bestelling in kunt zien, online offertes kunt goedkeuren, inzage heeft in uw gemeente depot en nog veel meer.