Welkom bij de Medipoint portal

Medipoint heeft een innovatieve portal voor gemeenten. Het portal is een persoonlijke omgeving waar je online 24/7 zorghulpmiddelen voor jouw cliënten kunt aanvragen, de status van jouw lopende bestelling in kunt zien, online offertes kunt goedkeuren, inzage heeft in jouw gemeente depot en nog veel meer. Ontdek hoe het portal in zijn werk gaat met behulp van onze veelgestelde vragen.

Handleidingen

Wil je weten hoe het Medipoint Wmo portal werkt? Dan bieden de handleidingen een uitkomst. De handleiding beschrijft stap voor stap de mogelijkheden van het portal. Bekijk en lees hier de actuele versies:
1. Handleiding voor gemeente consulent
2. Handleiding voor gemeente backoffice
3. Handleiding voor gemeente beheerder
4. Instructievideo wmo portal

Account & beheer

Hoe maak ik een account aan?

Je ontvangt hiervoor een mail op jouw zakelijke e-mailadres met daarin de link om een eigen account aan te maken. Mocht je geen mail met activatielink hebben ontvangen of is de link niet meer geldig, dan kun je de volgende instructie volgen: – Ga naar de website mijn Wmo
– Klik op wachtwoord vergeten, vul jouw zakelijk e-mailadres in en klik op ‘wachtwoord aanvragen’
– Je ontvangt een e-mail met daarin een link. Klik op de link en maak een nieuw wachtwoord aan.
– Je kunt nu inloggen via de website mijn Wmo en gebruik maken van het portal.

Hoeveel gebruikers krijgen toegang tot het Medipoint portal?

Als gemeente bepaal je zelf hoeveel en welke gebruikers toegang dienen te krijgen voor het Medipoint portal. Het aantal gebruikersaccounts dat een gemeente kan aanmaken is onbeperkt.

Hoe wijzig ik mijn login gegevens?

Je kunt als gebruiker alleen jouw wachtwoord zelf wijzigen. Volg hiervoor de volgende instructie: – Ga naar de website mijn Wmo
– Klik op wachtwoord vergeten, vul jouw zakelijk e-mailadres in en klik op ‘wachtwoord aanvragen’
– Je ontvangt een e-mail met daarin een link. Klik op de link en maak een nieuw wachtwoord aan
– Je kunt nu inloggen via de website mijn Wmo en gebruik maken van het portal

Ik gebruik mijn account niet meer, hoe kan ik deze opzeggen?

Neem hiervoor contact op met de beheerder voor het Medipoint portal in jouw organisatie. Deze kan jouw persoonlijke account verwijderen, wijzigen of (tijdelijk) deactiveren.

Hulpmiddelen aanvragen

Kan ik meerdere hulpmiddelen voor één cliënt invoeren in het portal?

Ja, dat is mogelijk. Je klikt, op de startpagina van het Medipoint portal, op de groene button ‘nieuwe aanvraag’. – Selecteer een bestaande cliënt of maakt een nieuwe cliënt aan
– Vul de gevraagde gegevens in en selecteer een van de gewenste hulpmiddelen
– Klik op de groene button ‘cliënt aanmaken en aanvraag versturen’
– Vervolgens zoek je middels de zoekopdracht, op startpagina van het Medipoint portal, op cliëntnaam en klikt deze aan
– De gegevens van de cliënt worden automatisch ingevuld
– Selecteer een volgend hulpmiddel
– Klik op de groene button ‘aanvraag versturen’

Kan ik meerdere hulpmiddelen voor een cliënt in één aanvraag invoeren in het portal?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je kunt per aanvraag één hulpmiddel selecteren.

Ik krijg een foutmelding in het Medipoint portal, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar mijnwmo@medipoint.nl

Gemeente inzage

Waar vind ik een overzicht van de goed te keuren offertes?

Je vindt een overzicht van de goed te keuren offertes op de startpagina van het Medipoint portal onder ‘goedkeuring vereist’. Let op het is contract afhankelijk of er goedkeuring wordt vereist voor de aanvraag van bepaalde hulpmiddelen.

Waar vind ik een overzicht van de lopende aanvragen die in het Medipoint portal zijn ingevoerd?

Je vindt een overzicht van de lopende aanvragen op de startpagina van het Medipoint portal onder ‘lopende bestellingen’.

Waar vind ik een overzicht van mijn depot?

Je vindt een overzicht van jouw depot door rechtsboven te klikken op ‘depot’. Let op het is contract afhankelijk of je wel/ geen toegang hebt tot het depot.

Waar vind ik een overzicht van mijn cliënten?

Je vindt een overzicht van jouw cliënten door rechtsboven te klikken op ‘cliënten’’. Vervolgens kun je via een zoekopdracht, zoeken op de naam van de cliënt.

Ik heb een vragen over de status van een aanvraag, wat moet ik doen?

Je kunt contact opnemen met de dichtstbijzijnde Medipoint Wmo vestiging.